torsdag 21 mars 2013

Bokhyllebingo!

Bokhyllebingo är en ny utmaning om cirkulerar och jag har blivit taggad 
av Eve, som i sin tur blev taggad av BokBeate, att göra den.
Man ska hitta olika saker i sina bokhyllor, det finns 20 punkter och 20 poäng att tjäna in.
Update! Jag såg nyss att Frida på Booklovin också utmanade mig, tack så mycket. :)

 1. Hitta en bok vars författare eller titel innehåller bokstaven Z

  Hush, Hush av Becca Fitzpatrick

2. Hitta en klassiker

 Jag äger inte en enda klassiker, så jag fuskade lite och tog en (i mitt tycke)
nutida klassiker; Carrie av Stephen King

3. Hitta en bok med en nyckel på omslaget

The Archived av Victoria Schwab

4. Hitta något i din bokhylla som inte är en bok

The Big Bang Theory s. 1-4

5. Hitta den äldsta boken i din bokhylla

Kitty och ruinens hemlighet av Carolyn Keene, från 1967

6. Hitta en bok med en tjej på omslaget

Shadows in the Silence av Courtney Allison Moulton

7. Hitta en bok som innehåller djur

Guldkompassen av Philip Pullman

8. Hitta en bok med en manlig protagonist

The Maze Runner av James Dashner

9. Hitta en bok med bara ord på omslaget

The Fault in Our Stars av John Green

10. Hitta en bok med illustrationer

Steampunk Poe av Edgar Allan Poe, Zdenko Basic & Manuel Sumberac

11. Hitta en bok som har guldbokstäver

Legend av Marie Lu

12. Hitta en dagbok (sann eller påhittad)

Räknas väl egentligen inte som en dagbok, men nära nog tycker jag iallafall;
Imorgon när kriget kom av John Marsden

13. Hitta en bok vars författare har ett vanligt namn

 Peter James bör väl räknas som ganska vanligt (Peter på svenska, och
hela namnet på engelska)?

14. Hitta en bok som har en närbild på omslaget

Shut Out av Kody Keplinger

15. Hitta en bok som utspelar sig i en tidig tidsperiod

Clockwork Angel av Cassandra Clare

16. Hitta en inbunden bok utan sitt omslag (dust jacket)

Jag har inte en enda bok utan dust jacket, så jag fuskade lite och tog Unspoken av
Sarah Rees Brennan, som jag läser just nu och har tagit av omslaget på.

17. Hitta en turkos bok

The Selection av Kiera Cass

18. Hitta en bok med stjärnor på omslaget

Helena av Josephine Angelini

19. Hitta en bok som inte är för ungdomar (Young Adult)

The Spindlers av Lauren Oliver (MG)

20. Hitta en bok vars författare varken är engelsktalande eller svensk

Jag väljer livet av Sabine Dardenne (Belgien)


Jag tycker nog att jag fick åtminstonde 17,5 poäng! :) 
Det var jätteroligt att göra och jag taggar alla som inte gjort den än.


6 kommentarer:

  1. Jag tog också The Selection på den turkosa :D Så himla vacker bok!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag såg din video. :) Det är nog en av de finaste böckerna jag har. :)

      Radera
  2. Ser ut som en kul utmaning! Ska genast (eller så snart jag har tid) delta! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, gör det, ska bli kul att se dina svar. :)

      Radera
  3. Det låter lite krånligt, Skriver mestandels om musik, men böcker förekommer också ibland. Men gud vad krånligt det måste vara att föröska få tag i allt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tyckte mest bara att det var roligt. :)

      Radera