fredag 1 mars 2013

Månadssammanfattning: Februari

Lästa böcker:

Den femte systern av Mårten Sandén
Asunder av Jodi Meadows
Foundation av Ann Aguirre
False Memory av Dan Krokos
Touched av Corrine Jackson
Destroy Me av Tahereh Mafi
Unravel Me av Tahereh Mafi
Article 5 av Kristen Simmons (omläsning)
Breaking Point av Kristen Simmons
Shut Out av Kody Keplinger
The Fault in Our Stars av John Green
The Indigo Spell av Richelle Mead
Sever av Lauren DeStefano
Greta and the Goblin King av Chloe Jacobs
Sweet Shadows av Tera Lynn Childs
Blodsmagi av Tessa Gratton
Crow Memory av Tessa Gratton
Sanctum av Sarah Fine

Antal: 18
Mellanböcker/Noveller: 3
Svenska: 2
Engelska: 16
Omläsning: 1
Snittbetyg: 6.88


Bästa bok: Breaking Point av Kristen Simmons
Sämsta bok: Den femte systern av Mårten Sandén
Största överraskning: False Memory av Dan Krokos
Största besvikelse: Unravel Me av Tahereh Mafi
  
Kommentar: Som läsmånad har Februari varit lite upp och ner. Jag har läst många bra böcker,
några mindre bra och ett par riktigt dåliga. Jag hade även lite av en lässvacka, men den släppte ganska snabbt. Jag har läst många uppföljare i Februari och bästa boken var, utan tvekan, Breaking Point av Kristen Simmons. Några fler fantastiskt bra böcker jag läste under Februari var; The Fault in Our Stars av John Green, False Memory av Dan Krokos, The Indigo Spell av Richelle Mead, Touched av Corrine Jackson och Shut Out av Kody Keplinger.
Absolut sämst i Februari var Den femte systern av Mårten Sandén, den föll mig inte alls i smaken och jag var väldigt nära på att inte ens bry mig om att läsa ut den.
Jag blev väldigt besviken på Tahereh Mafis Unravel Me, som jag längtat ganska mycket efter. Fortfarande en rätt bra bok, men ändå en besvikelse. Mer om det finns i min kommande recension.

Under Mars släpps de 2 böcker jag längtar absolut mest till; Requiem av Lauren Oliver
och Clockwork Princess av Cassandra Clare. Jag försöker att hålla förväntningarna nere, men det är i princip lönlöst. Hur som helst så ser jag verkligen fram emot läsmånaden i Mars.

Jag vet att jag är långt ifrån den enda som längtar efter Clockwork Princess, men jag undrar
Vilken bok längtar du mest till under 2013?

6 kommentarer:

  1. Som du säger så är ju clockwork princess given, men jag längtar vääldigt mycket efter the elite också :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag längtar också efter The Elite! Så mycket att jag redan nu har förhandbeställt den. :)

      Radera
  2. clockwork princess, orkar inte vänta snart!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, tur att det inte är så lång tid kvar! :)

      Radera
  3. Jävlar vad du har varit grym!!! :D <3 Måste börja läsa City of Glass och de andra böckerna så jag kan komma ikapp och läsa Clockwork Princess! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, gör det! City of Glass är den bästa boken, tycker jag. Hoppas du gillar dem. :)

      Radera