fredag 8 mars 2013

Touched - Corrine Jackson

Titel: Touched
Författare: Corrine Jackson
Serie: Sense Thieves #1
Sidor: 343

Time may not heal all wounds—but she can.

You'd think being able to heal people with a touch would be a blessing. But to 17-year-old Remy O'Malley, it's more like a curse.

Every injury Remy heals becomes her own. She lives in fear of the day she's forced to mend a wound from which she can't recover--and she's desperate to keep her amazing ability a secret.

Enter Asher Blackwell, a scarred eighteen-year-old with dangerous powers of his own. Asher seems to know more about Remy's abilities than she does--and maybe more than he's letting on. If she opens up to him, she might find out what it truly means to be a Healer. But she'll also expose herself to capture by an old and very determined enemy. And if they catch her, they won't just injure her.

They'll kill her.


Jag har tidigare läst If I Lie av Corrine Jackson, och jag gillade den mycket. Touched är dock ännu bättre och Corrine Jackson är definitivt en författare att hålla ögonen på.

Handlingen är helt suverän. Det är både spännande och intressant med Healers och Protectors, de är fascinerande, paranormal varelser, och det liknar inget jag läst om tidigare. Jag gillar bakgrundshistorian och beskrivningarna som ges, det är detaljerat och väl genomtänkt.

Det bästa med boken är huvudkaraktären, Remy. Jag smått avgudar henne. Hon är en äkta fighter, och hon är så otroligt stark, modig och osjälvisk. Corrine Jacksons karaktärer är något av ett föredöme, och precis som Quinn (If I Lie), är Remy en survivor som aldrig slutar kämpa.
Jag älskade Asher redan från början. Visst liknar han många andra kärleksintressen, men han har ändå något speciellt. Han är bara så fin och charmig.
Jag älskade även Remys nya familj. Det var så skönt att se Remy få ett riktigt hem, och Ben & Laura var precis de föräldrar hon förtjänade. Lucy var helt underbar och jag gillade att hon redan från början behandlade Remy som sin syster.

Även om kärleken mellan Remy och Asher kom ganska fort, så kändes den ändå väldigt trovärdig. Jag gillade att man fick vara med när de lärde känna varandra och att det ändå dröjde ett tag innan kärleksförklaringarna kom. Remy och Ashers relation är numera en av mina favoriter, och de passar så otroligt bra tillsammans.

Touched handlar inte bara om paranormala saker, utan den innehåller även familjevåld, trasiga relationer och överlevnad. Det finns ett djup och allvar i grunden som oftast saknas i andra liknande böcker.

Slutet var fantastiskt bra och jag längtar oerhört efter nästa bok. Det finns faktiskt inget jag inte älskade med Touched och jag hoppas att min recension övertygar åtminstonde några utav er att läsa boken.

Favoritcitat:

"Remy." He waited for me to look up."Don't you know? You take my breath away."

"My glare took in the pallor of his tanned face and the sweat dotting his forehead, as I raised my mental defenses. Too little, too late. He stood ramrod straight, his epression pained. He hurt, I realized. I'd done that. My angry smile turned fierce with pride."

                                                  9 / 10

4 kommentarer:

  1. Det där översta citatet fick mig att utbrista AAAW hehe. Låter som en intressant bok. Kanske får ta och kolla upp den, men jag har alldeles för många böcker som står och väntar på att bli lästa just nu :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, mig med. :) Den är helt klart värd att läsa, hoppas du gör det nån gång. ;)

      Radera
  2. Man får lite panik när det bara dräller in intressanta böcker man vill kasta sig över! hur ska man hinna läsa allt?! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, jag vet. Att läsa listan blir större och större varje vecka. :)

      Radera