söndag 22 juli 2012

Bokbloggsjerka 20 - 23 Juli

Dags för en ny bokbloggsjerka. För er som inte vet vad en jerka är, eller för mer information gå till Annikas litteratur- och kulturblogg .

Helgens fråga är:

Om du fick välja, vilka böcker skulle du vilja se publicerade redan IDAG och varför?

Requiem av Lauren Oliver hade jag helst sett publicerats igår. Det är sista boken i Delirium trilogin och det är den bok jag längtar allra mest efter. Pandemonium hade en väldig cliffhanger och jag måste få veta hur allt kommer sluta.

Två andra böcker jag vill veta slutet på är sista delarna i Cassandra Clare's serier.
Clockwork Princess (TID serien) och City of Heavenly Fire (TMI serien). 
Jag har en känsla av att Clockwork Princess kommer sluta i tårar och jag vill verkligen veta hur det ska gå för Clary, Jace och co. i City of Heavenly Fire.  





3 kommentarer:

  1. Ja, Requiem blir ju läst så fort den kommer ut skulle jag tro :)

    SvaraRadera
  2. Är kommande TMI-bok den sista eller kommer det fler? Jag har inte ens läst den första, men det skulle kännas mer hanterbart att veta att det finns ett slut innan jag börjar.

    Om jag bara skulle läsa en av serierna, TID eller TMI, vilken tycker du att jag ska välja?

    SvaraRadera