söndag 1 juli 2012

Månadssammanfattning: Juni

Lästa böcker:

De Utvalda: Monstrets Dotter - Kristin Cashore
The Selection - Kiera Cass
Struck - Jennifer Bosworth
The Killables - Gemma Malley
Genom Dina Ögon - Stephenie Meyer
Legend - Marie Lu
The List - Siobhan Vivian
Lies Beneath - Anne Greenwood Brown
The Golden Lily - Richelle Mead
Hades - Josephine Angelini
Lola and the Boy Next Door - Stephanie Perkins
This Is Not a Test - Courtney Summers
Daughter of Smoke and Bone - Laini Taylor
My Soul to Lose - Rachel Vincent
My Soul to Take - Rachel Vincent

Antal: 15
Svenska: 3
Engelska: 12
Snittbetyg: 3,7

Bästa bok: Lola and The Boy Next Door av Stephanie Perkins.
Sämsta bok: Genom Dina Ögon av Stephenie Meyer


Största överraskning: The Selection av Kiera Cass
Största besvikelse: Struck av Jennifer Bosworth 


Kommentar: Jag läste några böcker i början av månaden som inte levde upp till mina förväntningar.
Både Struck, The Killables och Genom Dina Ögon var riktiga besvikelser.
The Selection var en riktig överraskning. När jag först hörde talas om den var jag väldigt intresserad, sedan hörde jag ganska många negativa recensioner och tappade lite lusten att läsa den. Kanske var bra att inte ha så höga förväntningar för den slog mig verkligen med häpnad.
Att jag skulle älska Lola and the Boy Next Door var ganska givet. Stephanie Perkins är trots allt ett riktigt geni när det kommer till contemporary, romance böcker.

Jag har inga egentliga planer för Juli. Jag har gjort en stor bokbeställning och kommer att läsa många av dem. Vill även läsa om Wolves of Mercy Falls serien för att se om jag kan komma över sista bokens besvikelse och jag får se om jag hinner med det nu i Juli.

Vad planerar ni att läsa i Juli?

1 kommentar:

  1. SV: Men eller hur?! :) Bort med J och mer A, är faktiskt lite besviken över hur lätt hon "kom över honom"...men jag har en liten teori om J's cancer fast man vet ju aldrig. Som sagt, Lauren Oliver är expert på att ta böckerna i motsatt riktning från min vilja ;D

    SvaraRadera