söndag 29 juli 2012

Uncommon Criminals - Ally Carter

Titel: Uncommon Criminals
Författare: Ally Carter
Serie: Heist Society #2
Sidor: 298

Kat Bishop: Friend. Niece. Daughter. Thief. Or simply, the girl who robbed the greatest museum in the world...
Now she's been asked to steal the infamous Cleopatra Emerald so it can be returned to its rightful owners.

Trouble is, not only is the gem elusive - it's cursed.

Kat might be in way over her head but help is at hand. She enlists the gorgeous Hale and the rest of the crew from Heist Society on a heart-stopping round-the-world search.

But this time, Kat - who knows every trick and con in the book - is making up her own rules.


Ally Carter går från klarhet till klarhet. Precis som Heist Society är Uncommon Criminals en rolig, lättsam och enastående läsupplevelse. 

Den här gången blir Kat anlitad att stjäla tillbaks Kleopatra's smaragd till dess rättmätiga ägare.
Kat har inte gått tillbaka till skolan utan reser världen runt och stjäl tillbaka det som redan blivit stulet. När hon blir ombedd att hjälpa en dam att stjäla Kleopatra's smaragd nekar hon tills hon får höra att självaste Visily Romani har rekommenderat henne.
Det är bara för Kat att samla det gamla gänget och börja planera inför en stöt där själva föremålet sägs vara förhäxat.

Än en gång är karaktärerna briljanta. Jag älskar dem alla, Kat, Hale, Gabrielle, Simon, Angus & Hamish. Nick förbryllar mig fortfarande och jag vet inte riktigt vad jag tycker om honom.

Uncommon Criminals är en riktigt smart bok, även när jag tror att jag vet hur allt ligger till så har jag fel. Det är korta, snabba kapitel och det blir aldrig tråkigt. Jag älskar det!

                                                           8,5 / 10

3 kommentarer:

  1. Wiie roligt att du gillar böckerna! :D Du måste läsa Gallagher Girls också!

    SvaraRadera
  2. High Paw (?) för varg-patronusar! :D

    Alltså hur kan du vara på både Team Adrian OCH team Dimitri? :0

    SvaraRadera
  3. Ahaaa... Jag trodde att du var Team Adrian och Team Dimitri från Vampire Academy :P

    SvaraRadera