fredag 13 juli 2012

Cracked Up to Be - Courtney Summers

Titel: Cracked Up to Be
Författare: Courtney Summers
Serie: -
Sidor: 214

When "Perfect" Parker Fadley starts drinking at school and failing her classes, all of St. Peter's High goes on alert. How has the cheerleading captain, girlfriend of the most popular guy in school, consummate teacher's pet, and future valedictorian fallen so far from grace?

Parker doesn't want to talk about it. She'd just like to be left alone, to disappear, to be ignored. But her parents have placed her on suicide watch and her conselors are demanding the truth. Worse, there's a nice guy falling in love with her and he's making her feel things again when she'd really rather not be feeling anything at all.

Nobody would have guessed she'd turn out like this. But nobody knows the truth.

Something horrible has happened, and it just might be her fault.


Courtney Summers böcker är alltid lite mörka och tragiska och Cracked Up to Be är inget undantag.
Parker Fadley var perfekt och hon hade allt tills den kvällen något riktigt hemskt hände och Parker anser att det är hennes fel. Nu gör hon allt för att alla ska glömma henne så hon äntligen kan få vara ifred. 

"If I'm replaceable, if I step back and put something in the space where I was, I can probably get to be alone faster than I already am. Like, Becky and Chris get together, and some new girl joins the squad and they forget about me. Next, I find someone who fucked up worse than I did, like some student prostitute who cuts herself, and that takes care of Henley and Grey and then - maybe I can convince my parents they need a puppy."

Parker är en riktig bitch, hon är elak, dryg och sarkastisk, men hon är även hysteriskt rolig och jag älskar henne trots att hon egentligen inte är speciellt älskvärd. Hon går till sådana längder för att försäkra sig att ingen ska tycka om henne längre och hon är övertygad att hon förstör andra människor. Det är sorgligt och många gånger mår jag nästan illa för att jag tycker hon driver det hela för långt.

Under hela boken får man ledtrådar och glimtar till det där hemska som Parker gjort och medan jag läser försöker jag komma på vad det är. Jag tänker på det värsta jag kan komma på och ångrar mig lite, inte kan det väl verkligen vara så illa?
Tro mig.. det är mycket värre. Det är fasansfullt, chockerande och det är något du måste läsa för att tro det.

Cracked Up to Be är väldigt tänkvärd. Den är realistisk, djup och obehaglig, det är en berättelse man inte glömmer i första taget. Det är även en av de bästa böcker jag läst!

“Everyone should know - there's no such thing as a decent human being. It's just an illusion. And when it's gone, it's really gone.” 

                                                     10 / 10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar