söndag 2 september 2012

Månadssammanfattning: Augusti

Lästa Böcker:

Endlessly - Kiersten White
The Forsaken - Lisa M. Stasse
Girl of Nightmares - Kendare Blake
Throne of Glass - Sarah J. Maas
Unearthly - Cynthia Hand
Hallowed - Cynthia Hand
I Am Number Four - Pittacus Lore
The Power of Six - Pittacus Lore
Something Strange and Deadly - Susan Dennard
The Summoning - Kelley Armstrong
The Awakening - Kelley Armstrong
The Reckoning - Kelley Armstong
Den Vita Katten - Holly Black (omläsning)
Den Röda Handsken - Holly Black
The Gathering - Kelley Armstrong
The Boyfriend List - E. Lockhart

Antal: 16
Svenska: 2
Engelska: 14
Snittbetyg: 8,09
Omläsning: 1


Bästa bok: Throne of Glass av Sarah J. Maas  
Sämsta bok: - 
Största överraskning: Unearthly av Cynthia Hand
Största besvikelse: I Am Number Four av Pittacus Lore


Kommentar: Bäst i Augusti (och i år) var den otroligt fantastiska boken Throne of Glass, som jag fortfarande är helt lyrisk av. Ingen av böckerna var dålig och därför förtjänar ingen eller att bli utnämnd som månadens sämsta bok.
Unearthly (och Hallowed) fick bli största överraskningen, visst trodde jag att den skulle vara bra men jag hade aldrig förväntat mig att den skulle vara SÅ bra. Härligt att hitta en ny favoritserie.
I Am Number Four gjorde mig lite besviken, jag har hört många gånger tidigare att den inte ska vara sådär jättebra, men eftersom jag älskar filmen trodde jag att boken skulle vara bättre. Uppföljaren var dock kanon och jag precis köpt tredje boken i serien.
Augusti var den bästa läsmånaden för mig i år, det lägsta betyg jag gav var en 6a, och jag kan bara hoppas på att September blir lika bra! :)

Vilken var den bästa resp. sämsta bok ni läste i Augusti?




1 kommentar:

  1. Vilken bra månad med 16 böcker! Nu är jag jätte nyfiken på Throne of Glass! Är och sugen på att beställa hem Unearthly :)

    SvaraRadera