tisdag 25 september 2012

Taken by Storm - Jennifer Lynn Barnes

Titel: Taken by Storm
Författare: Jennifer Lynn Barnes
Serie: Raised by Wolves #3
Sidor: 312

Spoilervarning! Bok 3 i en serie, spoilers från föregående böcker samt vissa spoilers gällande slutet finns i summeringen och recensionen!

Bryn knows first-hand that being the alpha of a werewolf pack means making hard decisions, and that being human makes things a thousand times worse. She's prepared to give up her humanity, but the wolf who promised to Change her is waiting - though for what, Bryn doesn't know.
Still human, she must take her place in the werewolf Senate, the precarious democracy that rules the North American packs. Standing side by side with werewolves who were ancient long before she was ever born is enough of a challenge, but Bryn soon learns that the Senate has been called to deal with a problem: the kind of problem that involves human bodies, a Rabid werewolf, and memories that Bryn, Chase, and the rest of their pack would rather forget.
With bodies stacking up and political pressure closing in from all sides, Bryn and her pack are going to have to turn to old enemies and even older friends for help - especially when it starts to look like this time, the monster might be one of their own.

Jag vet inte riktigt vad jag tycker om Taken by Storm, jag både älskar och hatar den. Slutet gjorde mig kluven och jag är både besviken och nöjd över det. I regel så föredrar jag böcker med ett riktigt avslut, jag hatar öppna slut och Taken by Storm har just det. Ett otroligt öppet slut.

Bryn väntar på att höra från Callum om när han ska försöka förvandla henne, istället kommer han med nyheten att Shay, Devons bror, har kallat till ett möte med varulvs senaten, och att det är en ny "Rabid" lös, och vittnen har sett en ung kvinna i närheten av brottsplatserna. Sju månader tidigare lät Bryn en av sina varulvar lämna flocken, en varulv som också är en kvinna. 

Det känns som att jag säger samma sak om Bryn i varje recension, men hon är verkligen helt awesome! Bryn är en av mina absoluta favoriter när det kommer till kvinnliga karaktärer.
“For a few seconds, I thought I might actually cry. That was so unlike me, I wasn't sure how to respond. Bronwyn Alessia St. Vincent Clare didn't get sad. She got mad. Or better, she got even.” 

Trots att Taken by Storm är den kortaste boken i serien, är det den med mest action och mest överraskningar i. Den är vid sina tillfällen otroligt sorglig, tårarna forsade och det kändes verkligen som att mitt hjärta krossades.

Jag tyckte inte om slutet, men jag tyckte att det var ett slut som passade serien.
Vad jag önskar är en till bok, jag vill veta mer! 

                                                           8 / 10
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar