torsdag 27 december 2012

Minirecensioner x 3

Titel: Hunger
Författare: Michael Grant
Serie: Gone #2
Sidor: 586

Spoilervarning! Handlingen innehåller spoilers från föregående böcker. 

It's been three months since everyone under the age of fifteen became trapped in the bubble known as the FAYZ. Things have only gotten worse. Food is running out, and each day more kids are developing supernatural abilities. Soon tension rises between those with powers and those without, and when an unspeakable tragedy occurs, chaos erupts. It's the normals against the mutants, and the battle promises to turn bloody.

But something more dangerous lurks. A sinister creature known as the Darkness has begun to call to the survivors in the FAYZ. It needs their powers to sustain its own. When the Darkness calls, someone will answer -- with deadly results.


Hunger höll inte riktigt samma spänning som Gone, men den var inte långt därifrån. Slutet var min favoritdel, lika hemskt som spännande.
Jag gillar de flesta av karaktärerna, Sam och Edilio är mina favoriter. Jag avskyr Drake, men jag önskade att man fått reda på vad han drömde när han drömde om Diana.

Hunger är en bra bok och en värdig uppföljare, och jag ser fram emot resten av serien.

                                                7,5 / 10



Titel: Lies
Författare: Michael Grant
Serie: Gone #3
Sidor: 472

Spoilervarning! Handlingen innehåller spoilers från föregående böcker.

Tensions are growing in the FAYZ. The mutants are under attack. Food is scarce. Sam's gone AWOL.

At night, a solitary figure roams the streets-- the ghost of a boy with a whip hand, haunting the dreams of those he has tormented.

Then the town is deliberately set on fire... And through the flames, Sam sees the figure he dreads most--Drake. But that's impossible: Drake is dead.
 


Lies är inte riktigt lika bra som de två första böckerna. Jag gillade slutet väldigt mycket, men transportsträckan dit kändes både lite lång och lite tråkig.
Karaktärerna var lite sisådär, Sam och Astrid var bara jobbiga och till och med Caine var tråkig.
Jag har många funderingar kring Little Pete och jag undrar om det som hände i slutet var verkligt?!

Lies känns lie som en typisk mellanbok, men slutet gör att jag genast vill kasta mig över Plague!

                                                 6 / 10

Titel: Plague
Författare: Michael Grant
Serie: Gone #4
Sidor: 526 

Spoilervarning! Handlingen innehåller spoilers från föregående böcker.
 
It's been eight months since all the adults disappeared. Gone.

They've survived hunger. They've survived lies. But the stakes keep rising, and the dystopian horror keeps building. Yet despite the simmering unrest left behind by so many battles, power struggles, and angry divides, there is a momentary calm in Perdido Beach.

But enemies in the FAYZ don't just fade away, and in the quiet, deadly things are stirring, mutating, and finding their way free. The Darkness has found its way into the mind of its Nemesis at last and is controlling it through a haze of delirium and confusion. A highly contagious, fatal illness spreads at an alarming rate. Sinister, predatory insects terrorize Perdido Beach. And Sam, Astrid, Diana, and Caine are plagued by a growing doubt that they'll escape—or even survive—life in the FAYZ. With so much turmoil surrounding them, what desperate choices will they make when it comes to saving themselves and those they love?


Jag var lite orolig efter Lies, men jag tyckte verkligen om Plague. Den var spännande, obehaglig och rå. Allt som var med insekterna och hur dem kom till är nog det äckligaste jag läst, men tänk vad läckert det skulle se ut på film..
Karaktärerna är både bättre och sämre. Jag har tappat allt förtroende för Astrid och jag är lite besviken på Taylor. Sam var mycket bättre i denna bok och Caine är tillbaka till sitt vanliga storhetsvansinne-jag (kung..seriöst?!). Jag gillar dessutom vad Diana gjorde i slutet, ska bli spännande att se hur hennes karaktär kommer utvecklas nu.
 
Plague är definitivt den bästa boken i serien hittills, otäck och fängslande. Jag behöver Fear nu..

                                                8,5 / 10

1 kommentar:

  1. Har de fyra första liggandes hemma så man kanske borde ta och försöka läsa de snart:)

    SvaraRadera