måndag 22 april 2013

Dark Frost - Jennifer Estep

Titel: Dark Frost
Författare: Jennifer Estep
Serie: Mythos Academy #3
Sidor: 352

Spoilervarning! Spoilers från tidigare böcker i serien förekommer. 

I've seen so many freaky things since I started attending Mythos Academy last fall. I know I'm supposed to be a fearless warrior, but most of the time, I feel like I'm just waiting for the next Bad, Bad Thing to happen. Like someone trying to kill me--again.

Everyone at Mythos Academy knows me as Gwen Frost, the Gypsy girl who uses her psychometry magic to find lost objects--and who just may be dating Logan Quinn, the hottest guy in school. But I'm also the girl the Reapers of Chaos want dead in the worst way. The Reapers are the baddest of the bad, the people who murdered my mom. So why do they have it in for me? It turns out my mom hid a powerful artifact called the Helheim Dagger before she died. Now, the Reapers will do anything to get it back. They think I know where the dagger is hidden, but this is one thing I can't use my magic to find. All I do know is that the Reapers are coming for me--and I'm in for the fight of my life.


Jag vet inte vad det är som gör att jag älskar dessa böcker så mycket, trots dess stereotypiska karaktärer och förutsägbara bad guys, kan jag verkligen inte slita mig. Serien blir dessutom bara bättre och bättre för varje bok som går och Dark Frost var väldigt nära att bli en fullpoängare.

Handlingen var den bästa hittills och trots att många saker var lätta att lista ut, så fanns det en ändå en del som förvånade mig. Dark Frost var hela tiden väldigt spännande och jag älskade början...snacka om att slängas rakt in i en massa action. Redan från första sidan var jag fast och eftersom kapitlen är korta och slutar i cliffhangers, så är det näst intill omöjligt att sluta läsa.

Jag älskar Gwen och jag tycker om att hon hela tiden utvecklas som karaktär. Hon försöker alltid göra sitt allra bästa och jag förstår varför hon är Nikes Champion.
Äntligen fick man reda på Logans hemlighet (vilket alla som läst de tidigare böckerna förmodligen redan har listat ut) och hans reaktion över densamma gör att jag bara tycker mer om honom. Dessutom gillar jag att man får se en mjukare sida av honom. Äntligen blir det lite Gwen+Logan action och jag kan bara hoppas på att all angst ska vara över nu.

Mina två favoritscener i boken var när (markera för spoiler) Grandma dödade Reapern (så coolt) och när Gwen satt med Nott då hon dog (vilken fick mig att smågråta en aning) (spoiler slut).

Egentligen så tror jag inte att Mythos Academy-serien är så bra som jag tycker att den är, och det finns säkerligen en del man kan klaga på, men jag kan inte låta bli att älska den. Trots mitt köpstopp var jag tvungen att beställa hem nästa bok och jag längtar så jag dör efter att få läsa den. Även om ni kanske inte kommer älska den så som jag gör, så är detta definitivt en serie värd att läsa. Rekommenderas starkt.

Favoritcitat:

“You won't hurt me. I know you won't." Logan said.
"How can you be so sure?" I whispered.
"Because you're that Gypsy girl, and I'm the bad-boy Spartan. And I think it's time we were finally together, don't you?”  
 

10 / 10 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar