måndag 1 april 2013

Månadssammanfattning: Mars

Lästa böcker:

Delirium av Lauren Oliver*
Pandemonium av Lauren Oliver*
Imorgon när kriget kom av John Marsden*
När natten är som mörkast av John Marsden*
Den tredje dagens kyla av John Marsden*
Nu är mörkrets tid av John Marsden*
Så grydde hämndens timme av John Marsden*
I skymningens land av John Marsden*
På andra sidan gryningen av John Marsden*
Things I Can't Forget av Miranda Kenneally
Slammed av Colleen Hoover
Raven av Lauren Oliver
Requiem av Lauren Oliver
Alex av Lauren Oliver
Execution av Alexander Gordon Smith
Clockwork Princess av Cassandra Clare
Unspoken av Sarah Rees Brennan
The Spring Before I Met You av Sarah Rees Brennan 
The Summer Before I Met You av Sarah Rees Brennan 
Chasers av James Phelan
Survivor av James Phelan
Quarantine av James Phelan
Pretty Girl Thirteen av Liz Coley
First Frost av Jennifer Estep
Touch of Frost av Jennifer Estep
Kiss of Frost av Jennifer Estep
Dark Frost av Jennifer Estep

*omläsning

Antal: 27
Mellanböcker/Noveller: 5
Svenska: 7
Engelska: 20
Omläsningar: 9
Snittbetyg: 7.72

 
Bästa bok (ej omläsning): Clockwork Princess av Cassandra Clare
Sämsta bok: Quarantine av James Phelan
Största överraskning: Touch of Frost av Jennifer Estep
Största besvikelse: Chasers av James Phelan

Kommentar: Jag började Mars med en massa omläsningar, mitt exemplar av Requiem blev försenat så jag beslöt mig för att läsa om John Marsdens Tomorrow-serie i brist på annat. Jag har nästan bara läst bra böcker denna månad och allra bäst var Clockwork Princess. Jag skrattade, jag grät och under läsningens gång så älskade jag den över allt annat.
Andra oerhört bra böcker denna månad var Requiem, Unspoken och Mythos Academy serien av Jennifer Estep (som verkligen slog mig med häpnad).
Min enda besvikelse under Mars var Alone-serien av James Phelan som jag hade hoppats på skulle vara mycket bättre. Jag tror dock den passar bäst för killar i yngre tonåren, så jag missade målgruppen ganska rejält, tyvärr.

I April kommer en massa böcker jag ser fram emot.. Chosen at Nightfall, The Eternity Cure, Apollyon och The Elite för att nämna några, och jag hoppas på en bra läsmånad. 

Har eller tänker du läsa Clockwork Princess? Och ni som läst den, vad tyckte ni?

6 kommentarer:

  1. Jag läst ut Clockwork Princess under bara en natt! Den var ju otrolig, älskade varje sida! Det är bara så synd att man måste vänta över ett år på Clares nästa bok. :'(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag längtar jättemycket, det ska bli så kul att se hur hon kommer binda samman serierna. Blir nog en omläsning av alla böckerna innan CoHF kommer. :)

      Radera
  2. Tänker läsa Clockwork Angel, fast måste läsa de två första delarna först ;)

    SvaraRadera
  3. Jag ska absolut läsa Clockwork Angel men som ovanstående måste jag läsa de första två delarna!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas du kommer tycka om serien. :)

      Radera