tisdag 30 december 2014

30 Favoritböcker 2014

Här är min topp 30 över de bästa böckerna jag läst under 2014.
Obs! Jag räknar bara 1 bok/serie (utom på plats 3, där jag omöjligt kan bestämma mig för
vilken som var min favorit), och inga omläsningar.


30. Glory O'Brien's History of the Future av A.S. King
29. Dödens trubadur av Fredrik Lindblom
28. The Cure for Dreaming av Cat Winters
27. Snow Like Ashes av Sara Raasch
26. The Thousand Dollar Tan Line av Rob Thomas & Jennifer Graham


25. Sinner av Maggie Stiefvater
24. Prisoner of Night and Fog av Anne Blankman
23. In the Shadow of Blackbirds av Cat Winters
22. Split Second av Kasie West


21. Dark Triumph av Robin LaFevers
20. Between the Spark and the Burn av April Genevieve Tucholke
19. Three av Kristen Simmons
18. Kinslayer av Jay Kristoff


17. The Kiss of Deception av Mary E. Pearson
16. Reborn av C.C. Hunter
15. Unmade av Sarah Rees Brennan
14. Everblaze av Shannon Messenger


13. Vicious av V.E. Schwab
12. The Retribution of Mara Dyer av Michelle Hodkin
11. Ignite Me av Tahereh Mafi
10. Ruin and Rising av Leigh Bardugo


 
9. Silver Shadows av Richelle Mead
8. Cruel Beauty av Rosamund Hodge
7. Illusions of Fate av Kiersten White
6. Quintana of Charyn av Melina Marchetta


5. The Blood of Olympus av Rick Riordan
4. City of Heavenly Fire av Cassandra Clare
3. The Unwind Dystology av Neal Shusterman
2. Killer Frost av Jennifer Estep


1. Heir of Fire av Sarah J. Maas

Vilken var den bästa boken du läste i år?

8 kommentarer:

  1. Det blev alltså Heir of Fire :) Utmärkt val!! Så jäkla bra bok!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Efter mycket velande så blev det Heir of Fire, mest för att den berörde mig på ett helt annat sätt än vad Killer Frost gjorde. :)

      Radera
  2. Bra val av förstaplatsen! :) Jag kan inte bestämma mig mellan Aristotle & Dante och Heir of Fire. Båda böckerna är alldeles fantastiska tycker jag (förutom slutet på HoF då som fullkomligt krossade mitt hjärta!!) :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, slutet på Heir of Fire var inte okej, jag längtar halvt ihjäl mig efter bok 4 nu. :)

      Radera
  3. AH, kollade igenom listan och såg att jag bara läst 2 (av de 23 som jag vill läsa). Men jag har i alla fall en massa awesome böcker att se fram emot då ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det har du definitivt! Hoppas du får tid att läsa några nästa år. :)

      Radera
  4. Den bästa boken jag läste i år är antingen The Final Empire eller The Name of the Wind! Har jätte svårt att bestämma mig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hade också svårt att bestämma mig, men gick till sist på magkänslan. Både The Final Empire och The Name of the Wind har jag oläst hemma, så ska helt klart försöka ta tag i båda nästa år. :)

      Radera