måndag 1 december 2014

Månadssammanfattning: November 2014

Lästa böcker:

Her Dark Curiosity av Megan Shepherd
Unhinged av A.G. Howard
Doll Bones av Holly Black
The Unbecoming of Mara Dyer av Michelle Hodkin*
The Evolution of Mara Dyer av Michelle Hodkin*
The Retribution of Mara Dyer av Michelle Hodkin
The Fall av Bethany Griffin
Everblaze av Shannon Messenger
Vicious av V.E. Schwab
The Strange and Beautiful Sorrows of Ava Lavender av Leslye Walton
Everwild av Neal Shusterman
Mortal Heart av Robin LaFevers
Rise of the Evening Star av Brandon Mull
Wings av Elizabeth Richards
She Is Not Invisible av Marcus Sedgwick
The Rithmatist - Brandon Sanderson

* omläsningar

Antal: 16
Omläsningar: 2
Svenska: -
Engelska: 16
Snittbetyg: 8.10

Bästa bok: The Retribution of Mara Dyer av Michelle Hodkin
Sämsta bok: -
Största överraskning: Vicious av V.E. Schwab
Största besvikelse: De första 200+ sidorna av Mortal Heart av Robin LaFevers


Kommentar: Även i November har jag bara läst bra böcker, och jag är väldigt nöjd med månaden.
Bästa boken var The Retribution of Mara Dyer av Michelle Hodkin, med Everblaze av Shannon Messenger och Vicious av V.E. Schwab på stark andra och tredje plats. Vicous blev för övrigt även månadens överraskning, och jag absolut älskade den.
Ingen bok förtjänar att bli månadens sämsta, då det lägsta betyget jag gav var 6/10 (till Doll Bones), men början av Robin LaFevers Mortal Heart fick bli månadens besvikelse, då den inte alls höll samma klass som resten av serien. Som tur nog tog boken dock igen det i slutet..

Jag är, som sagt, väldigt nöjd med November som läsmånad, och hoppas på att December ska vara minst lika bra. Jag har dock inte planerat att läsa något särskilt, bortsett från min omläsning av HP strax före jul, utan tänker mest ta månaden som den kommer.

Vad ska du läsa i December?

2 kommentarer:

  1. Vad många böcker du lyckas läsa! Ungefär en bok tar två dagar för dig! Skickligt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, tack. Och då är ändå November en av de månader jag läst minst i under 2014. ;)

      Radera