måndag 22 december 2014

Wings - Elizabeth Richards

Titel: Wings
Författare: Elizabeth Richards
Serie: Black City #3
Sidor: 383

Spoilervarning! Boken ingår i en serie, spoilers från tidigare böcker förekommer.

Following the cliffhanger ending of Phoenix, Natalie finds herself separated from Ash and unexpectedly reunited with her parents, including the father she thought was dead. But she can only think of Ash. She hasn't heard a word of him since she and Elijah were brought to the underground headquarters of the Sentry Rebellion. But she vows to find him.

Ash, meanwhile is back in Black City; it's the perfect place to hide from the Sentry government. But not for long. He won't give up on Natalie or bringing an end to the terrible reign of Purian Rose.

A pulse-racing end to an exciting series.
 


Den här serien är något av en favorit hos mig, även om den har frustrerat mig oerhört i tidigare böcker, och självklart har jag varit nyfiken på hur allt skulle sluta. Wings var minst lika bra som sina föregångare, och jag gillade verkligen den här avslutningen.

Handlingen är den här seriens starkaste sida, och Wings är verkligen full av action. Det är nästan olidligt spännande emellanåt, fullt av oväntade vändningar, och vilket gör att jag hade väldigt svårt att lägga ifrån mig boken. Jag är dessutom väldigt nöjd att man lät Ash & Natalie vara någorlunda lyckliga tillsammans och istället fokuserade på handlingen, eftersom mitt största problem med serien tidigare har varit att så mycket fokus läggs på relationer. En perfekt blandning av action och romans alltså, och Wings avslutning lämnade mig med nästan allt som jag önskat mig av den här serien.

I första boken var Natalie min favorit, och i den andra var det Ash. Här tycker jag äntligen att båda har växt till sig, och jag kan omöjligt bestämma vilken av dem som är min favorit. Jag var dessutom väldigt förtjust i det nya perspektivet vi fick i form av Edmund, och jag kan bara säga att det var inte alls vad jag först varken trodde eller förväntade mig...

I det stora hela så är Wings en riktigt bra bok, och en mycket värdig avslutning på serien. Precis som med tidigare delar, så hamnar betyget på ett svagt älskar, och jag rekommenderar gärna serien till dig som vill ha en originell spin på "vampyrdystopin".  

8,5 / 10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar