lördag 27 december 2014

Book Haul - Julklappar


In the Afterlight av Alexandra Bracken
Fire & Ash av Jonathan Maberry
In a Handful of Dust av Mindy McGinnis


Chasing Power av Sarah Beth Durst
Illusive av Emily Lloyd-Jones
False Future av Dan Krokos


The Cavendish Home for Boys and Girls av Claire Legrand
Winterspell av Claire Legrand
Alice's Adventures in Wonderland av Lewis Carroll


Gathering Darkness av Morgan Rhodes
Unmarked av Kami Garcia
I'll Give You the Sun av Jandy Nelson


Gates of Thread and Stone av Lori M. Lee
Maid of Secrets av Jennifer McGowan
Suspicion av Alexandra Monir


Creed av Trisha Leaver & Lindsay Currie
The Fault in Our Stars av John Green
Outtalat av Sarah Rees Brennan

Dessa böcker fick jag i julklapp, och jag är super tacksam. Ser fram emot att läsa alla, men
kanske allra mest In the Afterlight, Illusive och I'll Give You the Sun. Sen fick jag dessutom en ny kopia av The Fault in Our Stars, eftersom jag lånade ut min till någon som aldrig återlämnade den (så dåligt gjort), och den svenska utgåvan av Unspoken, eftersom jag är citerad där (se bild nedan) (plus tack älskade syster). :) Så nu ser jag fram emot lite lästid i mellandagarna..

Vad fick du i julklapp? Och har du läst någon av böckerna? 
 

8 kommentarer:

  1. Jag fick också In the Afterlight i juklapp! började precis läsa den, så nu får vi hålla tummarna för att den är bra :) jag fick bara två böcker denna julen, den andra var Illusions of Fate som jag redan har läst klart och älskade! Så himla bra! Annars ska det bli väldigt kul att läsa alla dina kommande recensioner, det är många av dina böcker som jag är mycket intresserad av att läsa :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, vad kul att du älskade Illusions of Fate!! Den är ju så himla bra. Och det slutet dessutom.. :) Hoppas du gillar In the Afterlight med, jag var faktiskt lite besviken på andra boken (även om jag ändå tyckte om den), så jag hoppas att denna är bättre. Själv har jag inte läst en enda sida sedan jag avlutade min Harry Potter omläsning på julafton, trots att jag har så många böcker jag vill läsa nu. Men det brukar ju liksom bli så efter HP.. :)

      Radera
    2. Ja slutet var helt fantastiskt! jag trodde verkligen inte att den skulle sluta så!! Jag var oxå besviken på Never Fade, tyckte inte den höll måttet mot den första boken. Men så långt jag har kommit i In the Afterlight (ca150sidor) gillar jag den mycket mer! tror du kommer tycka om den :) Ja jag känner igen HP-syndromet, :)

      Radera
    3. Eller hur? Jag började att storgråta i slutet för att det var så bra. ;) Skönt atthöra att jag inte var den enda som inte tyckte att Nver Fade höll måttet, men kul att du gillar In the Afterlight. Det bådar gott för mig, och jag ska nog ta och läsa den ganska så snarast.. :)

      Radera
  2. Vad många fina böcker! Jag älskade In the Afterlight, tyckte att det var en perfekt avslutning på serien! Har inte läst några av de andra (förrutom Unspoken och TFiOS då), men jag är nyfiken på flera, speciellt I'll Give You the Sun. Ser fram emot dina recensioner och hoppas att du tycker om dina nya böcker :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra att du älskade In the Afterlight, då gör jag nog också det. :) Och I'll Give You the Sun har jag sjukt höga förväntningar på, så jag måste nog försöka sänka dem lite innan jag börjar läsa.. :) Tack så mycket! :)

      Radera
  3. So many good books! I most highly recommend I'll Give You The Sun, it's one of my absolute favorites from this year!

    Have fun with all your new books! =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. I remember you loving I'll Give You the Sun, it's one of the main reasons I put it on my TBR. But my expectations, at this time, is crazy high, so I might try to dial them down a bit. ;) And thank you! :)

      Radera