lördag 13 december 2014

Minirecensioner x 2

Titel: Doll Bones
Författare: Holly Black
Serie: -
Sidor: 244

My name is Eleanor Kerchner. 
You can call me the Queen. 
I died in 1895. 
Now it's time to play.



Doll Bones är en bok jag velat läsa länge, mest för att dockor är creepy, och det är självaste Holly Black som skrivit den. Tyvärr levde den inte riktigt upp till mina förväntningar, men det var ändå en ganska gullig och aningen småkuslig bok, som jag gillade. Dock hade jag hoppats på lite mer hemskheter, trots att det är en middle-grade bok. Men i det stora hela så var det en mysig läsning, och jag gillade både handlingen och karaktärerna. Det är inte direkt den bästa bok jag läst, men jag rekommenderar den gärna till dig som är intresserad.


6 / 10

Titel: Everblaze
Författare: Shannon Messenger
Serie: Keeper of the Lost Cities #3
Sidor: 609

Spoilervarning! Boken ingår i en serie, spoilers från tidigare böcker förekommer.

Sophie Foster is ready to fight back.

Her talents are getting stronger, and with the elusive Black Swan group ignoring her calls for help, she’s determined to find her kidnappers—before they come after her again.

But a daring mistake leaves her world teetering on the edge of war, and causes many to fear that she has finally gone too far. And the deeper Sophie searches, the farther the conspiracy stretches, proving that her most dangerous enemy might be closer than she realizes.

In this nail-biting third book in the Keeper of the Lost Cities series, Sophie must fight the flames of rebellion, before they destroy everyone and everything she loves.
 


Det här är en serie som bara blir bättre och bättre, och jag hade aldrig trott att jag skulle komma att älska den så mycket som jag faktiskt gör. Everblaze är den bästa boken hittills, och jag älskar absolut allt med den. Handlingen är så bra, och den både är spännande och gripande. Karaktärerna är dessutom helt fenomenala, och jag älskar Sophie, Fitz, Keefe, Biana, Dex, och resten av gänget. Keeper of the Lost Cities är en serie jag mer än gärna rekommenderar alla att läsa, och själv längtar jag så efter nästa bok!

9,5 / 10 

4 kommentarer:

  1. Yay, I'm glad you loved Ever Blaze! I still haven't read book 2, but I'm greatly looking forward to catching up on the series!

    I've also wanted to read Doll Bones for a while just haven't gotten around to picking it up yet! =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Everblaze was awesome, and I think you'll love Exile. This series just keeps getting better and better. ;) Doll Bones was also good, so I hope you'll like it as well. :)

      Radera
  2. åh jag har ju oxå Doll Bones hemma men hade helt glömt bort den :) få ta och leta fram den i bokhyllan, den ser ju så mysig(och creepy) ut!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den var mysig (och creepy). ;) Hoppas du gillar den!

      Radera