torsdag 17 oktober 2013

All Our Yesterdays - Cristin Terrill

Titel: All Our Yesterdays
Författare: Cristin Terrill
Serie: All Our Yesterdays #1
Sidor: 360

"You have to kill him." Imprisoned in the heart of a secret military base, Em has nothing except the voice of the boy in the cell next door and the list of instructions she finds taped inside the drain.

Only Em can complete the final instruction. She’s tried everything to prevent the creation of a time machine that will tear the world apart. She holds the proof: a list she has never seen before, written in her own hand. Each failed attempt in the past has led her to the same terrible present—imprisoned and tortured by a sadistic man called the doctor while war rages outside.

Marina has loved her best friend James since the day he moved next door when they were children. A gorgeous, introverted science prodigy from one of America’s most famous families, James finally seems to be seeing Marina in a new way, too. But on one disastrous night, James’s life crumbles apart, and with it, Marina’s hopes for their future. Now someone is trying to kill him. Marina will protect James, no matter what. Even if it means opening her eyes to a truth so terrible that she may not survive it. At least not as the girl she once was. 


Trots att jag inte är ett dugg intresserad av tidsresor har jag längtat efter att få läsa All Our Yesterdays. Redan första gången jag hörde talas om den visste jag att jag måste läsa den, trots att tidsresor faktiskt inte är något för mig. Mina förväntningar var höga och jag tycker definitivt att All Our Yesterdays lyckades med att leva upp till dem.

Jag är aningen besviken på mig själv därför att jag började läsa den här boken när jag inte alls var på läshumör och trots att jag både fastnade i boken och fann den väldigt intressant, så orkade jag inte läsa mer än 100 sidor på tre dagar. Inte förrän idag, dag 4, kom lusten tillbaka och jag slukade resten av boken på bara några timmar. Jag gillade verkligen handlingen, den var ofta spännande och väldigt oförutsägbar. All Our Yesterdays är oerhört välskriven och komplex, och jag älskar att den ger mig så många frågor att fundera över. 

Jag gillar karaktärerna. Em och Marina är både väldigt lojala och modiga. Marina har helt klart en del negativa egenskaper också, men mycket har nog med åldern att göra. Jag föredrar Em, men jag gillar båda. Jag tyckte även mycket om både Finn och James (den yngre), och jag var speciellt förtjust i de yngres relationer.

För det mesta så föredrar jag ju serier, men här vet jag inte riktigt vad jag ska tycka. Jag hade gärna nöjt mig med All Our Yesterdays som en ensamstående bok, och jag tycker att slutet var alldeles utmärkt. Dock kommer jag självklart att läsa uppföljaren nästa år, och jag ser fram emot att få se vad som kommer hända.

All Our Yesterdays var en mycket bra bok, och kanske hade jag gett den ett ännu högre betyg om jag varit mer sugen på att läsa. Idag blir det..;

8 / 10

6 kommentarer:

  1. Gillar verkligen omslaget till den här boken, och efter att ha läst din recension vill jag bara ha den mer!! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gillar också omslaget, och det är ännu finare i verkligheten. :) Vad kul, jag hoppas du läser och tycker om den! :)

      Radera
  2. Vad bra att du gillade den. Nu vill jag verkligen läsa den! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, vad kul att höra. Jag hoppas du tycker om den! :)

      Radera
  3. Jag tycker oxå att slutet var rikigt bra och blev nästan lite irriterad när det visade sig att det skulle bli en uppföljare. Men jag måste nog oxå ta och läsa den, man vill ju veta vad som kommer att hända :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis. Ibland blir jag lite irriterad på min egen nyfikenhet, för det här slutet var nästintill perfekt. :)

      Radera