fredag 11 oktober 2013

Angel's Fury - Bryony Pearce

Titel: Angel's Fury
Författare: Bryony Pearce
Serie: -
Sidor: 339

Every time Cassie Farrier tries to sleep, she is plagued by visions of a death: A little girl called Zillah. A victim of the holocaust. In desperation Cassie is sent for treatment in an old manor house. There she meets other children just like her. Including Seth, who looks so familiar. Her dream becomes a nightmare—and then reality.


Angel's Fury är min andra bok av Bryony Pearce, och även om jag inte älskade den lika mycket som jag gjorde med The Weight of Souls så var det fortfarande en väldigt bra bok som jag tyckte mycket om.

När jag plockade upp boken så visste jag i princip ingenting om handlingen, och blev därför väldigt överraskad av den. Jag älskade Cassies drömmar och jag älskar hur författaren hanterade ämnet om tidigare liv (något som i vanliga fall inte alls intresserar mig, men som här var så välskrivet och väldigt fascinerande). När Cassie kom till behandlingshemmet och framåt så var det omöjligt för mig att sluta läsa, och den här boken hjälpte mig verkligen att få tillbaka min läslust. Handlingen var hela tiden både väldigt spännande och väldigt skrämmande, och jag gillade den oerhört.

Jag gillade verkligen Cassie. Hon var en väldigt sympatisk karaktär och hennes styrka var beundransvärd. Jag tycker att Seth var en helt okej karaktär,  men jag hade gärna velat lära känna honom lite bättre. Mina favoriter var dock Pandra och The Doctor, båda var så otroligt välskrivna och obehagliga, och jag kunde inte låta bli att bli mer eller mindre vettskrämd av dem.

Trots att slutet lämnades väldigt öppet så tyckte jag faktiskt om det. Angel's Fury var en riktigt bra bok, och den bevisade för mig att Bryony Pearce är helt klart en författare att hålla ögonen på. Rekommenderas varmt.

7,5 / 10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar