lördag 19 oktober 2013

Untold - Sarah Rees Brennan

Titel: Untold
Författare: Sarah Rees Brennan
Serie: The Lynburn Legacy #2
Sidor: 367

Spoilervarning! Boken ingår i en serie, spoilers från tidigare böcker förekommer.  

It’s time to choose sides… On the surface, Sorry-in-the-Vale is a sleepy English town. But Kami Glass knows the truth. Sorry-in-the-Vale is full of magic. In the old days, the Lynburn family ruled with fear, terrifying the people into submission in order to kill for blood and power. Now the Lynburns are back, and Rob Lynburn is gathering sorcerers so that the town can return to the old ways.

But Rob and his followers aren’t the only sorcerers in town. A decision must be made: pay the blood sacrifice, or fight. For Kami, this means more than just choosing between good and evil. With her link to Jared Lynburn severed, she’s now free to love anyone she chooses. But who should that be?


I Mars läste jag första boken i den här serien, Unspoken, och absolut älskade den. Cliffhangern i slutet var så elak och så oerhört bra, att jag nästan har räknat ner dagarna till Untolds release och att få fortsätta med denna underbara serie. Och om Untold levde upp till förväntningarna? Absolut! 

De två saker jag älskar mest med Untold är humorn, vilken får mig att gapskratta på var och varannan sida, samt karaktärerna, vilka bara går från klarhet till klarhet och som just nu är några av mina allra största favoriter. Karaktärerna är charmiga, speciella, överdrivna och oerhört älskvärda, och jag absolut avgudar dem. Mest älskar jag Kami, Jared och Rusty..men även Angela, Ash, Holly, Ten, Tomo, Lillian och Kamis pappa är alldeles enastående, och jag känner att jag inte riktigt finner orden för att göra dem rättvisa.

Handlingen är både rolig, sorglig och väldigt spännande. Det är mycket kärlek och mycket magi. Jag både älskade och frusterades av scenerna mellan Kami och Jared, nu när bandet är brutet, och jag kände mig halvt skräckslagen lite till och från. Jag totalälskade första kapitlet, och slutet var minst lika bra som det i första boken.

Untold var en fantstiskt bra bok, och en värdig uppföljare till Unspoken. Precis som med första boken, så absolut älskade jag denna, och mitt enda problem nu är att jag måste vänta ett helt år på nästa bok. Till er som gillade Unspoken; ni kommer att älska Untold! Och till er som inte läst Unspoken än; gör det!

Favoritcitat:

“Why were you even there?" Kami asked. "Were you following me home?"
"Are you asking me if I was stalking you?"
"Maybe," said Kami. "Were you?"
"Yeah," said Jared. "Little bit.” 


“I don't care," Kami informed him. "All you are to me are sex objects that I choose to imagine bashing together at random. Oh, there you go again, look at that, nothing but Lynburn skin as far as the mind's eye can see. Masculine groans fill the air, husky and-"
"Stop it," Ash said in a faint voice. "That isn't fair."
Behind them, Jared was laughing. Kami glanced back at him and caught his eye: for once, it made her smile, as if amusement could still travel back and forth like a spark between them.
"Ash is right, this is totally unfair," Jared told her. "If you insist on this-"
"Oh, I do," Kami assured him.
"Then I insist on hooking up with Rusty instead of Ash. It's the least you can do."
"Ugh," Ash protested. "You guys, stop."
"She's making a point," Jared said blandly. "I recognize her right to do that. But considering the alternative, I want Rusty."
Ash gave this some thought. "Okay, I'll have Rusty too."
The sound of the door opening behind them made them all look up the stairs to where Rusty stood, with one eyebrow raised.
"Don't fight, boys," he remarked mildly. "There's plenty of Rusty to go around.”  



9,5 / 10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar