torsdag 16 januari 2014

Sweet Legacy - Tera Lynn Childs

Titel: Sweet Legacy
Författare: Tera Lynn Childs
Serie: Medusa Girls #3
Sidor: 376

Spoilervarning! Boken ingår i en serie, spoilers från tidigare böcker förekommer.

The girls cannot hesitate as they seek the location of the lost door between the realms, even as monsters and the gods of Olympus descend on San Francisco in battle-ready droves.

Greer must use her second sight to step up and prevent anything from stopping her sisters' mission, even though a god is playing with her mind. Grace wants to trust her adopted brother, Thane; but will his secret put the girls in even more danger? And Gretchen has trained her sisters to stop the monsters, but her role as a huntress comes with more responsibility than she ever imagined.What will the girls' immortal legacy be? 


När jag plockade upp första boken i den här serien för nästan 2 år sedan, så hade jag ingen aning om att jag skulle komma att tycka om serien så mycket som jag faktiskt gör. Efter Sweet Shadows slut har jag längtat efter Sweet Legacy, och den gjorde mig inte besviken.

Jag älskar mytologin i de här böckerna, och det är så kul med en historia där Medusa var god. Boken var väldigt spännande, samtidigt som den gick väldigt fort att läsa, vilket ledde till att jag läste ut den mitt i natten istället för att lägga ifrån mig den. Sweet Legacy är aningen mörkare än sina föregångare, men det är fortfarande en lättsam och rolig serie..den lär kanske inte vinna några priser, men det är precis en sån där bok man behöver emellanåt. 

Karaktärerna är fantastiska! Gretchen är lika badass som vanligt, Grace är sådär go och charmig, och Greer ver precis vad hon vill. Alla tre systrar har utvecklats så himla mycket sedan jag först mötte dem, och det är omöjligt att bestämma vilken av dem som är min favorit. Trots att tjejerna är trillingar, behöver jag inte ens snegla på vems kapitel jag läser, jag vet direkt vems huvud jag är i och jag vill ge all beröm till Tera Lynn Childs för att hon får berättarrösterna så distinkta.

Det fanns en pytteliten grej jag inte riktigt gillade med slutet, markera för spoilers --> att två av systrarna fick odödlighet, men inte den tredje. Jag gillar inte att man inte fick veta hur dem valde, och samtidigt är jag säker på att ingen av tjejerna vill vara odödlig. Kanske behöver ingen av dem bli det, men jag hade gärna sett ett svar på den frågan, spoilers slut, men i övrigt så är jag riktigt nöjd med seriens slut. Det kanske inte alltid är så troligt, men jag har inte kunnat tänka mig något annat än ett HEA till den här serien.

Medusa Girls är så mycket bättre än vad man först kan tro, och jag är så glad att jag gav serien en chans. Jag ser redan fram emot en framtida omläsning, och jag rekommenderar den mer än gärna!

8 / 10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar