tisdag 28 januari 2014

Top Ten Tuesday - Worlds I'd Never Want To Live In


Varje tisdag anordnar The Broke and the Bookish en Top Ten Tuesday.
Här ger man sin Topp 10 i veckans valda ämne som denna vecka är:
Top Ten Worlds I'd Never Want To Live In


10. The Hallowed Ones av Laura Bickle
Isoleringen, vampyrerna, och allt det religösa..nej tack!
9. The Chemical Garden av Lauren DeStefano
Att bli kidnappad och såld känns inte direkt ultimat, men ärligt talat så skulle jag faktiskt redan
varit död nu om jag levde i Lauren DeStefanos värld.
8. The Hunger Games av Suzanne Collins
Kommentarer känns överflödiga..


7. Wool av Hugh Howey
Jag har bara läst den första boken än så länge, men jag känner mig klaustrofobisk bara jag tänker 
på att leva under jorden..det spelar ingen roll hur stor silon faktiskt är.
6. Rot & Ruin av Jonathan Maberry
Zombies..
5. Delirium trilogin av Lauren Oliver
Den här världen skrämmer mig väldigt mycket, tänk att helt tappa förmågan till att älska, att känna
medlidande eller bry sig om andra.


4. Razorland av Ann Aguirre
Zombies igen, plus att leva under jorden i Enclave..
3 & 2. Partials av Dan Wells & Eve trilogin av Anna Carey
Att tvingas att bli gravid är något av en personlig mardröm för mig, och därför hamnar både
Partials och Eve på den här listan.


1. Unwind Dystology av Neal Shusterman
Det här är en av de läskigaste böckerna jag någonsin läst, och världen är alldeles
fasansfull. Trots att jag nu är för gammal för att riskera att bli unwound:ad, så skulle jag aldrig vilja leva i den världen.

4 kommentarer:

  1. The Hunger Games, Delirium, and Partials...yes! Delirium made my list for sure! Great list!

    TTT
    Sandy @ Somewhere Only We Know

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thanks, and thanks for stopping by! :)

      Radera
  2. I don't think anyone would want to live in Panem. If anyone would want to live there, I would declare them crazy haha. I would also definitely NOT want to live in the world of Wither, because I'm already too old to live in their world. I'm 21 so that means I'd be dead. No thanks!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, I agree. :) Thanks for stopping by. :)

      Radera