måndag 30 maj 2016

The Hidden Oracle - Rick Riordan

Titel: The Hidden Oracle
Författare: Rick Riordan
Serie: The Trials of Apollo #1
Sidor: 376

How do you punish an immortal?

By making him human.

After angering his father Zeus, the god Apollo is cast down from Olympus. Weak and disorientated, he lands in New York City as a regular teenage boy. Now, without his godly powers, the four-thousand-year-old deity must learn to survive in the modern world until he can somehow find a way to regain Zeus's favour.

But Apollo has many enemies - gods, monsters and mortals who would love to see the former Olympian permanently destroyed. Apollo needs help, and he can think of only one place to go . . . an enclave of modern demigods known as Camp Half-Blood.
 


Eftersom Rick Riordan är en av mina absoluta favoritförfattare så ville jag självklart läsa hans nya serie. Och att den handlar om Apollo och Camp Half-Blood gjorde ju bara saken bättre. Förväntningarna var höga, men givetvis levde boken upp till dessa och jag absolut älskade den!

Handlingen var, precis som Riordans övriga böcker, full av action, spänning, mytologi och humor. Jag älskar hur hans böcker är uppdragsbaserade, och här hände en massa spännande saker. Dessutom är jag helt överlycklig att vara tillbaka i Camp Half-Bloods värld, med allt (och alla) som det innebär. Slutet var dessutom så jäkla bra, och jag längtar så jag dör efter nästa bok i serien.

Av karaktärerna så gillade jag Apollo. Mycket mer än vad jag kanske först trodde. Hans höga tankar om sig själv var väldigt roande, och jag gillar den karaktärsutveckling han faktiskt genomgick. Jag tyckte dessutom mycket om Meg, och hoppas på att få ser av henne i övriga böcker. Men det bästa var faktiskt att träffa de gamla karaktärerna, särskilt Percy, Nico och --> Leo! Äntligen, äntligen!, spoilers slut.

The Hidden Oracle var en väldigt lovande seriestart, och en bok som håller samma höga standard som jag kommit att förvänta mig av Rick Riordan. Och att komma tillbaka till Camp Half-Blood känns lite som att komma hem. Givetvis hamnar den bland mina favoriter, och jag rekommenderar den mer än gärna.

Favoritcitat:


“Nico," I said at last, "shouldn't you be sitting at the Hades table?"
He shrugged. "Technically, yes. But if I sit alone at my table, strange things happen. Cracks open in the floor. Zombies crawl out and start roaming around. It's a mood disorder. I can't control it. That's what I told Chiron. "
"And is it true?" I asked.
Nico smiled thinly. "I have a note from my doctor."
Will raised his hand. "I'm his doctor.”

“I wondered if I should start a small fire in Percy Jackson's sink, perhaps burn some bandages in thanks, but I decided that might strain that Jackson's hospitality.”


9 / 10  

6 kommentarer:

  1. Ah! This book! I loved it so so much! It was everything I wanted in a new Rick Riordan book. I too was just so excited and happy to be back at Camp Half-Blood! It feels like we haven't been there in forever even though there was a little Camp in Heroes of Olympus. And Apollo- excuse me, Lester - I was worried about a book with Apollo as the main character but it was so funny and he was great. And the hikaus on every chapter, was like my favorite thing ever. Meg! I wasn't expecting Meg and she was so awesome and then the plot twist... *sigh* But yeah, um, I'm rambling. But you know me, obviously Nico was my favorite thing because Nico. The only way the book could've been better is if there was more Nico! The "I have a note from my doctor" line just about killed me. And then also the part after the spoiler comes in, with the little line of campers Nico arranges.

    Lovely review, as always, Petra! I'm glad you enjoyed this one too!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oh, Nico! <3 He's one of my favorite characters ever. I was so happy to see him here. And I loved the doctor's notes. Adorable! :)
      I was also really happy to visit Camp Half-Blood again. And I loved the parts with Percy in them. And Meg. I did not see that thing coming. At all. :O Oh, and the spoiler part. And the line after. And I'm just so happy to finally know what happened with you know who after TBoO! :) This book was perfect Riordan, and perfect everything. <3

      Radera
  2. Känner att jag verkligen MÅSTE dyka in i Rick Riordans värld snart :)

    SvaraRadera
  3. Nu har jag redan väldigt mkt på min tbr, men har varit lite sugen på att testa Riordan. Vilken bok/serie skulle du rekommendera att man började med?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Riordan är ju fantastisk, så jag hoppas helt klart att du får tid att läsa något av honom snart. Jag rekommenderar att du börjar med Percy Jackson and the Olympians, även om det inte var den serien som sålde mig helt på honom i början. Min personliga favorit är The Heroes of Olympus, jag tycker att den är alldeles enastående. Men man får mer ut av den om man läst PJatO först (även om den också går att läsa fristående). :)

      Radera