tisdag 4 november 2014

Top Ten Tuesday - Books I Want To Reread


Varje tisdag anordnar The Broke and the Bookish en Top Ten Tuesday.
Här ger man sin Topp 10 i veckans valda ämne som denna vecka är:
Top Ten Books I Want To Reread


10. Something Strange and Deadly av Susan Dennard
9. Fangirl av Rainbow Rowell
8. Obsidian, Onyx & Opal av Jennifer L. Armentrout


7. Daughter of Smoke and Bone av Laini Taylor
6. The 5th Wave av Rick Yancey
5. Harry Potter, hela serien, av J.K. Rowling


4. The Program av Suzanne Young
3. Illusions of Fate av Kiersten White
2. Jellicoe Road av Melina Marchetta


1. Mythos Academy, hela serien, av Jennifer Estep

10 kommentarer:

  1. Kjenner at jeg også har lyst til å lese jelliecoe roar og fangirl på nytt! Jeg burde også lese daughter of smoke and bone på nytt sånn at jeg kan få fullført serien!

    Får så lyst til å lese mythos academy hver gang du nevner dem i bloggposter. Må finne tid til det en gang om ikke alt for lenge!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag måste också läsa DoSaB för att kunna fortsätta med serien, det var över 2 år sedan jag läste den. Och du måste ju bara läsa Mythos Academy, den serien är så himla bra!! :)

      Radera
  2. Vi har flera samma den här veckan. Jag skulle ha kunnat ha med Mörk ängel (Daughter of smoke and bone) också för läser just nu Blod och stjärnstoft och jag är inte helt med i handlingen än så länge....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den måste jag verkligen ta att läsa om nu så att jag äntligen kan fortsätta med serien. :)

      Radera
  3. I haven't read a lot of these!! I feel like such a slacker but they are on my TBR :) Thanks for stopping by Becoming Books. - meghann

    SvaraRadera
    Svar
    1. I love all of them, so I hope you get to read them someday. :) Thanks for stopping by. :)

      Radera
  4. Fangirl, Harry Potter, and Daughter Of Smoke and Bone? Yes, yes, and yes! I also really need to read the Lux series! Is it as awesome as everyone says it is?

    SvaraRadera
    Svar
    1. I absolutely LOVED the first three Lux books, it was my favorite series. But then I somehow lost interest, and I never picked up the fourth book. I've no idea why, and I still love pretty much everything else I read by JLA. I'm thinking I wont like them, and I'm pretty sure I'm terribly wrong. So I've to reread them pretty asap. Long story short, yes they're awesome, and I think you should give it a chance. ;)

      Radera
  5. Vill helt klart läsa om Jellicoe Road och Harry Potter - böckerna, de andra böckerna vill jag läsa för första gången! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, då hoppas jag att du får göra det snart. :)

      Radera