söndag 23 augusti 2015

Har du läst..? -tag

Under min bloggsemester så såg jag den här taggen som skapades av Sandra på Snowglitter. Den verkade väldigt rolig så jag har liksom haft den i minnet tills nu. Det hela går ut på att svara på frågor om böcker man läst (och komma ihåg vad man läst). Och jag gillar ju såna frågor, så let's go..

Har du läst...

...en bok med snö på omslaget? 
Winterkill av Kate A. Boorman.

 

...en bok som handlar om krig?
Imorgon när kriget kom av John Marsden.

...en bok som är skriven av en finsk författare?
Jag vet faktiskt inte. Jag är rätt säker på att jag läste några av Muminböckerna av Tove Jansson när jag var liten, men jag kan inte säga helt säkert.

...en bok som är över 800 sidor?
Harry Potter and the Order of the Phoenix av J.K. Rowling.

...en bok som har ett spöke som huvudkaraktär/har en stor roll?
Anna Dressed in Blood av Kendare Blake.

 

...en bok där någon av huvudkaraktärerna äger en affär?
Svårt, men kanske att Charmed av Michelle Krys räknas.

...en bok där någon av huvudkaraktärerna är fruktansvärt rik?
Um, Twilight av Stephenie Meyer.

...en bok som handlar mycket om djur?
Dödligt villospår av Nora Roberts.

...en bok vars titel innehåller ordet "En"?
En oväntad semester av Marian Keyes.

...en bok som utspelar sig på hösten? 
The Scorpio Races av Maggie Stiefvater.

 

...en bok som knappt innehåller några glada inslag?
All the Rage av Courtney Summers.

...en bok som handlar om bröllop?
Lite tråkigt val kanske, men jag måste säga En shopaholic säger ja av Sophie Kinsella.

...en bok som handlar om häxor? 
Half Bad av Sally Green.

...en bok som utspelar sig på en ö? 
We Were Liars av E. Lockhart.

...en bok som har en karaktär som du kan känna igen dig själv i?
The Winner's Crime av Marie Rutkoski.

 

...en bok som utspelar sig i rymden?
Across the Universe av Beth Revis.

...en bok som det finns ett mycket gammalt hus i?
The Fall av Bethany Griffin.

...en bok som handlar om en bokhandel?
Mellan rederna av Jane Green.

...en bok som i titeln innehåller något av de fyra elementen? (eld, vatten, luft, jord)
The Girl of Fire and Thorns av Rae Carson.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar