torsdag 27 augusti 2015

The Isle of the Lost - Melissa de la Cruz

Titel: The Isle of the Lost
Författare: Melissa de la Cruz
Serie: Descendants #1, Obs! Uppföljaren kommer som film i Juli
Sidor: 311

Twenty years ago, all the evil villains were banished from the kingdom of Auradon and made to live in virtual imprisonment on the Isle of the Lost. The island is surrounded by a magical force field that keeps the villains and their descendants safely locked up and away from the mainland. Life on the island is dark and dreary. It is a dirty, decrepit place that's been left to rot and forgotten by the world.

But hidden in the mysterious Forbidden Fortress is a dragon's eye: the key to true darkness and the villains' only hope of escape. Only the cleverest, evilest, nastiest little villain can find it...who will it be?


The Isle of the Lost hamnde genast på min att läsa lista när jag först hörde talas om den, och den lät helt klart som en bok i min smak. Den fick inte alls ligga särskilt länge i olästa böcker hyllan, och som tur var så tyckte jag väldigt mycket om den.

Det är är en prequel för den kommande Disney filmen, Descendants, som har premiär på Disney Channel i Juli, och handlingen lät helt perfekt för mig. De gamla Disney skurkarna är alla fast på en ö tillsammans och boken handlar om deras barn. Den var både spännande, rolig och charmig, och jag njöt verkligen av läsningen. Jag hoppas bara på att filmen kommer att vara lika bra.

Karaktärerna var riktigt härliga och jag gillade alla. Min favorit var Mal, men även Evie, Jay och Carlos var supercharmiga. Det var dessutom kul att se hur de försökte efterlikna sina föräldrar samt att se skurkarna som föräldrar (vilket de inte var särskilt duktiga på). Jag har dock en fråga som driver mig halvt till vansinne, och det är vem som är Mals pappa?!

The Isle of the Lost var en väldigt lättsam och mysig bok, och jag gillade den verkligen. Jag har även höga förväntningar på filmen nu och ser så fram emot att se den. Rekommenderas varmt till alla Disney fans därute.



8 / 10

2 kommentarer:

  1. I'm glad you enjoyed this one, I too have been interested since I first heard of it but haven't yet picked it up. Um, I did watch the movie though... It was funny but, in my opinion, slightly stupid. I loved the story behind it, I just don't think the movie did it justice so I will definitely have to pick up this book.

    SvaraRadera
    Svar
    1. I actually really liked the movie, even though it was corny as hell. But I don't think I would've liked it as much if I hadn't read the book first. I'm definitely hoping for another movie though, or even better..another book. And I really hope you'll like the book if you read it, it was definitely worth it. :)

      Radera