måndag 10 augusti 2015

Minirecensioner x 2

Titel: Only Ever Yours
Författare: Louise O'Neill
Serie: -
Sidor: 390

frieda and isabel have been best friends their whole lives.

Now, aged sixteen and in their final year at the School, they expect to be selected as companions - wives to wealthy and powerful men. The alternative - life as a concubine - is too horrible to contemplate.

But as the intensity of the final year takes hold, the pressure to remain perfect becomes almost unbearable. isabel starts to self-destruct, putting her beauty - her only asset - in peril.

And then, the boy arrive, eager to choose a bride.

frieda must fight for her future - even if it means betraying the only friend, the only love, she has ever known...


Only Ever Yours känns för mig i princip omöjlig att recensera, och jag kan inte komma på något vettigt att säga alls. Det är en bok jag hört mycket bra om, och det gjorde mig givetvis nyfiken. Jag hade dock inte förväntat mig att den skulle vara en så pass obehaglig läsupplevelse, och handlingen gjorde mig mer eller mindre rosenrasande. Det känns som att den kan vara en ganska viktig bok att läsa, och personligen så både älskade och hatade jag den. Svår att betygsätta, men ändå en bok jag gärna rekommenderar.

7,5 / 10 

Titel: If You Find Me
Författare: Emily Murdoch
Serie: -
Sidor: 312

Carey is keeping a terrible secret. If she tells, it could destroy her future. If she doesn't, will she ever be free?

For almost as long as she can remember, Carey has lived in the heart of the woods with her drug-addicted mother and six-year-old sister, Jenessa.

Their mother routinely disappears for weeks at a time, leaving the girls to cope alone. Survival is Carey's only priority - until strangers arrive and everything changes...


If You Find Me var både en spännande och fullständigt hjärtskärande bok, och jag gillade den verkligen. Jag fann särskilt Careys styrka att vara väldigt inspirerande och det var liksom omöjligt att inte fastna för karaktärerna. En väldigt bra bok, som jag mer än gärna rekommenderar.

8 / 10  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar