söndag 3 april 2016

Book Haul


Written In Red av Anne Bishop
Hela härligheten av Margaret Mazzantini


Sagolikt - En målarbok av Emelie Lidehäll Öberg

Den här veckan har jag fått hem Written In Red av Anne Bishop, som jag blev så himla sugen på att läsa efter att jag såg att Jamie hade gjort det. Håller på med den för tillfället, och tycker så mycket om den. Sedan fick jag ett oväntat recex i form av Hela härligheten av Maria Mazzantini. Är inte helt säker på at det är en bok för mig, men tänker givetvis ge den en chans. Stort tack till Contempo förlag. Och till sist så har jag köpt min första målarbok för vuxna. Det är min fina kollega Emelie Lidehäll Öberg som illustrerat den, och jag är helt kär i hennes bilder. Ser verkligen fram emot att börja måla lite.

Vad tycker ni om målarböcker för vuxna? Någon som håller på? Och har du, eller vill du, läst någon av böckerna? Vad tyckte du i såna fall?

Till sist så tänkte jag visa upp några av mina favoritbilder från Sagolikt;

6 kommentarer:

  1. Målarboken såg ju helt fantastisk ut <3

    SvaraRadera
  2. Åh bilderna i Sagolikt ser underbara ut! :) jag tycker målarböcker för vuxna är häftiga och jag gillar nördiga sådana med bilder från tv serier osv. :) Men jag känner ingen inspiration att själv måla i såna. Men de är väldigt vackra och coola :)
    Nice haul! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, alla bilderna är sanslöst snygga. Har inte eller varit så mycket för målarböcker innan, men eftersom jag vet hur duktig Emelie är så har det blivit ett måste. Och nu ser jag väldigt mycket fram emot Throne of Glass målarboken också. :)

      Radera
  3. Så roligt att du gillade Written in Red! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den var så jäkla bra! Tack för tipset! :)

      Radera