fredag 1 april 2016

Månadssammanfattning: Mars 2016

Lästa böcker:

Calamity av Brandon Sanderson 
After the Woods av Kim Savage 
Ensam på Mars av Andy Weir 
Det svarta hjärtat av Holly Black 
Starflight av Melissa Landers 
Night Study av Maria V. Snyder 
Lady Midnight av Cassandra Clare 
Ormens skugga av Rick Riordan 
Please Ignore Vera Dietz av A.S. King 
Beyond the Red av Ava Jae 
Rebel av Amy Tintera 
Burning Glass av Kathryn Purdie
Glastronen av Sarah J. Maas**
The Storyspinner av Becky Wallace*
The Skylighter av Becky Wallace 
Wink Poppy Midnight av April Genevieve Tucholke
Matilda av Roald Dahl
Rebel of the Sands av Alwyn Hamilton

*omläsning
**omläsning, men på svenska den här gången

Antal: 18
Omläsningar: 2
Svenska: 4
Engelska: 14
Snittbetyg: 8.37

Bästa bok: The Skylighter av Becky Wallace
Sämsta bok: -
Största överraskning: Starflight av Melissa Landers
Största besvikelse: Burning Glass av Kathryn Purdie


Kommentar: Mars har varit en väldigt bra läsmånad, och med ett lägsta betyg på 6/10 så är det inte konstigt att jag är nöjd. Jag har gillat allt jag läst, utom kanske Burning Glass av Kathryn Purdie (vilken inte var dålig i sig, men jag har väldigt svårt att bilda en uppfattning om den), och det är därför den får bli månadens besvikelse. Flertalet böcker har varit fantastiskt bra, men bäst av alla var The Skylighter av Becky Wallace. Och jag måste även nämna Glastronen av Sarah J. Maas, som äntligen har kommit på svenska, och som var nästan lika bra där som i originalet.

I April släpps en hel del böcker jag ser fram emot, och överst på min att läsa lista finns Desolation av Derek Landy, The Mirror King av Jodi Meadows och Alight av Scott Sigler. Ser även fram emot en omläsning + avslutning av The Winner's Trilogy av Marie Rutkoski. Bara mitt ex av The Winner's Kiss kommer någon gång...

Vilket boksläpp ser du mest fram emot under April? Och vilken var din favoritbok i Mars?

6 kommentarer:

  1. Ojoj många böcker som vanligt och många man blir sugna på:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul. De flesta av dem var jättebra! :)

      Radera
  2. Jag är så sugen på att läsa Starflight! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, den var fantastisk. Så rolig och full av action. Hoppas du får läsa den snart. :)

      Radera
  3. Vilken härlig läsmånad. :) Jag är alltid imponerad av hur mycket du hinner läsa :) Jag läste fyra böcker denna månad och två av dem är nya favoritböcker. Dark Ordit oh The Haunting of Hill House. Love! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, tack. Och kul att hitta nya favoritböcker, jag ska definitivt kolla upp båda lite närmre. :)

      Radera