torsdag 14 april 2016

Minirecensioner x 2

Titel: Night Study
Författare: Maria V. Snyder
Serie: Soulfinders #2
Sidor: 444

Spoilervarning! Boken ingår i en serie, spoilers från tidigare böcker förekommer. 

Ever since being kidnapped from the Illiais Jungle as a child, Yelena Zaltana's life has been fraught with peril. But the recent loss of her Soulfinding abilities has endangered her more than ever before. As she desperately searches for a way to reclaim her magic, her enemies are closing in, and neither Ixia nor Sitia are safe for her anymore. 

Maria V. Snyder går bara från klarhet till klarhet i mina ögon, och Night Study är en av hennes bästa böcker hittills. Jag är så himla glad att vara tillbaka i den här världen, och Yelena och Valek är några av mina absoluta favoritkaraktärer. Night Study var så himla spännande, och jag vet inte om jag kan vänta ett helt år på nästa bok. Rekommenderas varmt. 

9 / 10 

Titel: Please Ignore Vera Dietz
Författare: A.S. King
Serie: -
Sidor: 323

Vera’s spent her whole life secretly in love with her best friend, Charlie Kahn. And over the years she’s kept a lot of his secrets. Even after he betrayed her. Even after he ruined everything.

So when Charlie dies in dark circumstances, Vera knows a lot more than anyone—the kids at school, his family, even the police. But will she emerge to clear his name? Does she even want to?


Det här är förmodligen den bok jag gillat minst av A.S. King. Men eftersom det är just King, så är den ändå bättre än mycket annat. Mitt största problem tror jag var att jag redan visste att det inte kunde sluta lyckligt. Vad jag gillade mest är dock hur författaren fick mig att känna Veras känslor. Jag älskade Charlie och deras vänskap i början, men ju längre tiden gick och ju mer Veras känslor förändrades, desto mer gjorde även mina. Please Ignore Vera Dietz var en ganska tragisk bok, och inte en helt lätt läsupplevelse. Men ändå en jag gillade mycket, och jag rekommenderar den gärna.


7,5 / 10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar