tisdag 12 april 2016

Läsenkät

Jag hittade den här enkäten hos Anna på Fantastiska berättelser och tyckte att den lät rolig.
So without further ado..

1. Bästa boken du läst hittills i år?
Åh, svårt. Det står mellan Truthwitch av Susan Dennard och The Skylighter av Becky Wallace. Fast om jag ska vara helt ärlig så tror jag nog kanske att The Skylighter var snäppet bättre.

  
2. Och sämsta?
BZRK av Michael Grant som jag inte alls fastande för och det slutade med att jag skummade större delen av mittenpartiet för det var så tråkigt.

3. Boken i bokhyllan som du ser väldigt mycket fram emot att läsa?
A Gathering of Shadows av V.E. Schwab som jag inte förstår varför jag inte har plockat upp ännu.

  
4. Är det övervägande manliga eller kvinnliga författare i din bokhylla?
Helt klart kvinnliga. Fast inte av någon medveten anledning, det har bara blivit så.

5. Är det någon genre som är överrepresenterad, och vilken syns inte alls?
I min lägenhet nu har jag i princip bara YA böcker, och jag tror att majoriteten innehåller någon sorts fantasy/paranormal aspekt. Det är svårt att säga en genre som inte syns, men däremot kan jag säga att svenska författare är gravt underrepresenterade i min bokhylla. De enda jag äger är Fredrik Lindbloms fantasyserie (som för övrigt är superb).

6. Ärligt nu - finns det någon bok du kanske inte läst i sin helhet, men låtsas att du gjort det?
Nej.

7. Föredrar du att låna, byta eller köpa böcker? Motivera!
Jag föredrar att köpa böcker. Jag gillar att samla, och läsa mina favoritcitat, och kolla på omslagen. Att läsa om mina favoriter varje gång jag känner för det. Och jag spenderar på tok för lång tid varje dag med att bara sitta och kolla på mina bokhyllor. ;)

4 kommentarer:

  1. Jag är likadan när det kommer till att samla böcker. Så härligt att bara kunna ta fram sin favoritbok och typ bara läsa sina favoritscener. :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller hur? Bland det bästa som finns. :)

      Radera
  2. Detta är en rolig enkät. Kanske borde göra den själv. ^^
    Håller med dig om att äga böcker. Jag älskar att ha kvar de böcker jag gillar och kunna bläddra och läsa om lätt. Lånade en bok nyligen på bibblan som var väldigt bra och nu funderar jag seriöst på att köpa en kopia haha X) Börjar faktiskt må dåligt av tanken på att lämna den tillbaka så måste nog köpa ett eget ex haha :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, jag känner igen det där. :P Och gör gärna enkäten, det skulle vara kul att se dina svar. :)

      Radera