torsdag 2 juli 2015

Månadssammanfattning: Juni 2015

Lästa böcker:

Sammansvärjningen av Ursula Poznanski
Den blomstertid nu kommer av Marie-Chantal Long 
Heart-Shaped Bruise av Tanya Byrne
Simon vs. the Homo Sapiens Agenda av Becky Albetalli
99 Days av Katie Cotugno
Challenger Deep av Neal Shusterman
The Awesome av Eva Darrows
Only Ever Yours av Louise O'Neill
Falling into Place av Amy Zhang 
If You Find Me av Emily Murdoch 
Made You Up av Francesca Zappia
Extraordinary Means av Robyn Schneider
Something Real av Heather Demetrios
Denton Little's Deathdate av Lance Rubin

Antal: 15
Svenska: 2
Engelska: 13
Snittbetyg: 7.66

Bästa bok: Falling into Place av Amy Zhang
Sämsta bok: Den blomstertid nu kommer av Marie-Chantal Long
Största överraskning: Simon vs. the Homo Sapiens Agenda av Becky Albetalli
Största besvikelse: -


Kommentar: Juni har varit en helt okej läsmånad och jag har mestadels bara läst bra böcker. Jag hade dock önskat att jag haft lite mer lästid över, men jag är ändå hyfsat nöjd. Den enda boken som tyvärr inte föll mig i smaken i Juni var Den blomstertid nu kommer av Marie-Chantal Long, och därför blev den månadens sämsta.
 Bra böcker var det dock gott om, och efter noga eftertanke så fick Falling into Place av Amy Zhang bli månadens bästa bok, mest för att det var den bok som berörde mig mest. Men även Simon vs. the Homo Sapiens Agenda av Becky Albetalli, Made You Up av Francesca Zappia och Something Real av Heather Demetrios förtjänar den utmärkelsen och har hamnat på min favorithylla.

Nu i Juli ska jag ha semester och hoppas på att hinna med en hel del läsning. Sista riket av Brandon Sanderson, The Heart of Betrayal av Mary E. Pearson och Deceptive av Emily Lloyd-Jones ligger högt upp på min att läsa lista, och jag hoppas även på att hinna läsa om Melina Marchettas böcker.

Vad ska du läsa i Juli? Och vilken var din favoritbok i Juni?

2 kommentarer:

  1. I'm glad Simon Vs was a good surprise for you! I'd rather not count my books read this month, I believe it was about 5... maybe 6. I loved The Summer Of Chasing Mermaids but I also got super into Alice's Adventure's In Wonderland which I finally read thanks to your review. ;)

    I'm anxiously awaiting Heart Of Betrayal, I need it in my life! Hope you have a great vaction/reading month in July! =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. I must look into this The Summer of Chasing Mermaids, and I'm really glad you liked Alice's Adventure's In Wonderland. It's just such a bizarre and amazing book. :)

      Oh, The Heart of Betrayal. I need it too. So much! I hope we'll both end up loving it. And thank you! <3 :)

      Radera