måndag 13 juli 2015

Simon vs. the Homo Sapiens Agenda - Becky Albertalli

Titel: Simon vs. the Homo Sapiens Agenda
Författare: Becky Albertalli
Serie: -
Sidor: 303

Sixteen-year-old and not-so-openly gay Simon Spier prefers to save his drama for the school musical. But when an email falls into the wrong hands, his secret is at risk of being thrust into the spotlight. Now Simon is actually being blackmailed: if he doesn’t play wingman for class clown Martin, his sexual identity will become everyone’s business. Worse, the privacy of Blue, the pen name of the boy he’s been emailing, will be compromised.

With some messy dynamics emerging in his once tight-knit group of friends, and his email correspondence with Blue growing more flirtatious every day, Simon’s junior year has suddenly gotten all kinds of complicated. Now, change-averse Simon has to find a way to step out of his comfort zone before he’s pushed out—without alienating his friends, compromising himself, or fumbling a shot at happiness with the most confusing, adorable guy he’s never met.


Alltså den här boken. Den här boken! Jag kan inte förstå att jag från början knappt var intresserad av att läsa den, och jag är så glad över de positiva recensionerna som gjorde att jag gav den en chans. För som jag älskade den här boken.

Handlingen var bara så härligt charmig och fin, och redan från första sidan så var jag förälskad. Det var liksom något särskilt och obeskrivbart som gjorde att jag föll handlöst, men jag älskade allt med boken. Och särskilt karaktärerna, humorn och den sanslöst mysiga handlingen. Jag har liksom inte ett ont ord att säga om boken.

Karaktärerna var fantastiska och jag absolut älskade Simon. Hans berättarröst och humor var klockren, och det var länge jag tyckte så mycket om en karaktär. Även bi-karaktärerna var mer eller mindre enastående, och jag älskade dem alla.

Simon vs. the Homo Sapiens Agenda var en total överraskning som definitivt tar en plats bland mina favoriter, och jag rekommenderar absolut alla att läsa den. Så. Jäkla. Bra!

Favoritcitat:

“What's a dementor?"
I mean, I can't even. "Nora, you are no longer my sister."
"So it's some Harry Potter thing," she says.”  


9 / 10

2 kommentarer:

  1. Haha. That's the best quote!

    I'm glad you ended up loving this one, Petra! I read it when it first came out and I was surprised that a lot of my blogging friends had barely heard of it and weren't overly interested, I mean it's really good and look at that cover! What's not interesting about it? =)

    Great review!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, I know! :) And thank you. Your review was one of the things that made me want to read it, and I just loved this book so much.. :)

      Radera