måndag 1 juni 2015

Månadssammanfattning: Maj 2015

Lästa böcker:

The Brokenhearted av Amelia Kahaney
Lying Out Load av Kody Keplinger 
Cold Burn of Magic av Jennifer Estep
All the Rage av Courtney Summers
The Fill-In Boyfriend av Kasie West
Invaded av Melissa Landers
A Court of Thorns and Roses av Sarah J. Maas
Black Iris av Leah Raeder
Miss Mayhem av Rachel Hawkins 
Alice's Adventures in Wonderland av Lewis Carroll
The Secrets We Keep av Trisha Leaver 
Crimson Bound av Rosamund Hodge
The Wrath and the Dawn av Renee Ahdieh 
The Heir av Kiera Cass
Rook av Sharon Cameron

Antal: 15
Svenska: -
Engelska: 15
Snittbetyg: 8.2

Bästa bok: A Court of Thorns and Roses av Sarah J. Maas
Sämsta bok: -
Största överraskning: The Fill-In Boyfriend av Kasie West
Största besvikelse: -


Kommentar: Maj började väldigt bra och jag hann med att läsa både många och bra böcker. Men i slutet av månaden tappade jag läslusten en aning och även om jag gillade böckerna jag läste så tog det tid och jag hade ingen riktig koncentration. Vilket såklart känns vädigt tråkigt. Bästa bok den här månaden var inte helt oväntat ACOTAR av Sarah J. Maas, och månadens överraskning fick bli The Fill-In Boyfriend av Kasie West. Mest för att den var ännu bättre än vad jag först hade förväntat mig.

Jag planerar inte att läsa något särskilt i Juni, utan hoppas mest bara på att läslusten kommer tillbaka igen. Jag köpte en hel del böcker nu i London, och jag har några recex som ska läsas, men det mesta tänkte jag nog ta som det kommer bara, och hoppas på en bra läsmånad.

Vilken var din favoritbok i Maj? Och ska du läsa något särskilt i Juni?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar