fredag 23 oktober 2015

A Curious Tale of the In-Between - Lauren DeStefano

Titel: A Curious Tale of the In-Between
Författare: Lauren DeStefano
Serie: Pram #1
Sidor: 226

Pram Bellamy is special--she can talk to ghosts. She doesn't have too many friends amongst the living, but that's all right. She has her books, she has her aunts, and she has her best friend, the ghostly Felix.

Then Pram meets Clarence, a boy from school who has also lost a parent and is looking for answers. Together they arrive at the door of the mysterious Lady Savant, who promises to help. But this spiritualist knows the true nature of Pram's power, and what she has planned is more terrifying than any ghost.


Lauren DeStefano är en fantastisk författare och jag är helt kär i hennes språk. Jag har hittills gillat/älskat allt jag läst av henne, och hennes middlegrade debut, A Curious Tale of the In-Between var därför ett måste på min att läsa lista. Och självklart var den minst lika bra, om inte bättre, som DeStefanos tidigare böcker, och jag tyckte så mycket om den.

Handlingen var så mysig och charmig, samtidigt som den var lite småkuslig. Det var en supercharmig berättelse, och jag gillade verkligen hur Pram balanserade mellan de levande och de döda. Mitten/slutet var dessutom väldigt spännande, och jag kunde inte läsa fort nog. En av de bästa spökhistorier jag läst, faktiskt.

Karaktärerna var väldigt härliga, och jag tyckte så mycket om Pram. Hon var egen och ack så charmig, och det var omöjligt att inte falla pladask för henne. Jag gillade dessutom både Felix och Clarence mycket, och relationerna mellan karaktärerna var bara så fina Även Prams mostrar kändes väldigt sympatiska, åtminstonde till sist.

A Curios Tale of the In-Between var en mycket bra läsupplevelse. Charmig och spännande, och jag ser redan nu fram emot uppföljaren. Rekommenderas varmt.


8,5 / 10 

4 kommentarer:

  1. ååh den här verkar ju jättemysig:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jättemysig och lite lagomt creepy. Jag rekommenderar den helt klart! :)

      Radera
  2. I've never actually read any of this authors books but I've heard so much about them. This definitely seems like one I HAVE to read and a good starting point for this author. I'll definitely add to my TBR!

    What's your absolute favorite of her books?

    SvaraRadera
    Svar
    1. This was so good, and I'm pretty sure you'll like it. DeStefano's prose is crazy beautiful, btw. I'm thinking this is my favorite of hers, but I also really loved Wither. And Sever. :)

      Radera