måndag 2 november 2015

Blood and Salt - Kim Liggett

Titel: Blood and Salt
Författare: Kim Liggett
Serie: Blood and Salt #1
Sidor: 341

“When you fall in love, you will carve out your heart and throw it into the deepest ocean. You will be all in—blood and salt.”

These are the last words Ash Larkin hears before her mother returns to the spiritual commune she escaped long ago. But when Ash follows her to Quivira, Kansas, something sinister and ancient waits among the rustling cornstalks of this village lost to time.

Ash is plagued by memories of her ancestor, Katia, which harken back to the town’s history of unrequited love and murder, alchemy and immortality. Charming traditions soon give way to a string of gruesome deaths, and Ash feels drawn to Dane, a forbidden boy with secrets of his own.

As the community prepares for a ceremony five hundred years in the making, Ash must fight not only to save her mother, but herself—and discover the truth about Quivira before it’s too late. Before she’s all in—blood and salt.
 


Blood and Salt var en av mina mest efterlängtade boksläpp inför 2015, och efter att äntligen ha läst den så kan jag glatt säga att den helt klart levde upp till förväntningarna, och jag absolut älskade den.

Handlingen är en blandning av romans och skräck, och jag gillade den verkligen. Boken är full av kusliga och obehagliga scener, och jag är glad att det inte finns några majsfält i närheten av där jag bor. Jag var dessutom väldigt förtjust i romansen, vilket förvånar mig lite eftersom jag ändå tycker att den gick för fort fram. Men som sagt, jag gillade den. 

Karaktärerna var alla väldigt intressanta, och jag tyckte särskilt mycket om Ash. Även Dane, Rhys och Beth var charmiga och speciella.

Blood and Salt var både vacker och skrämmande, och jag tyckte så mycket om den. Och med ett sådant oerhört spännande slut så längtar jag redan halvt ihjäl mig efter uppföljaren som kommer nästa år(?). Rekommenderas varmt.

9 / 10   

4 kommentarer:

  1. Beautiful and terrifying!??? I NEEDS. I can't justify getting another book as I've barely been reading but this is next on my list because I NEED it. I'm glad you enjoyed the romance it's the one thing I'm really worried about cause I've heard conflicting things! =) Great review, Petra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oh, yes! This was such a special and beautiful book. Yeah, the romance was a bit so and so, but if I just went with it, I loved it. So I'll definitely recommend it, and I hope you'll like it if you do read it. :) Thanks! :)

      Radera
  2. Låter perfekt! Är nu uppsatt på min oändliga läslista ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, härligt. Men den är värd det! ;)

      Radera