fredag 25 december 2015

40 Böcker jag vill läsa 2016

2016 verkar vara ett riktigt lovande bokår, och det finns så många nya releaser jag vill läsa. Här är en, någorlunda modifierad, topp 40 utav dessa.


1. Truthwitch av Susan Dennard
2. The Skylighter av Becky Wallace
3. The Hidden Oracle av Rick Riordan
4. Wink Poppy Midnight av April Genevieve Tucholke
5. Lady Midnight av Cassandra Clare


6. The Winner's Kiss av Marie Rutkoski
7. The Hammer of Thor av Rick Riordan
8. A Court of Mist and Fury av Sarah J. Maas
9. Shallow Graves av Kali Wallace
10. Nevernight av Jay Kristoff


11. And I Darken av Kiersten White
12. This Savage Song av Victoria Schwab
13. The Mirror King av Jodi Meadows
14. A Gathering of Shadows av V.E. Schwab
15. The Raven King av Maggie Stiefvater


16. Flamecaster av Cinda Williams Chima
17. This Is Where the World Ends av Amy Zhang
18. Calamity av Brandon Sanderson
19. The Beauty of Darkness av Mary E. Pearson
20. The Crown's Game av Evelyn Skye


21. Burning Glass av Kathryn Purdie
22. After the Woods av Kim Savage
23. P.S. I Like You av Kasie West
24. Night Study av Maria V. Snyder
25. Tell the Wind and Fire av Sarah Rees Brennan


26. The Love That Split the World av Emily Henry
27. Ormens skugga av Rick Riordan
28. Bookishly Ever After av Isabel Bandeira
29. United As One av Pittacus Lore
30. Run av Kody Keplinger


31. Down with the Shine av Kate Karyus Quinn
32. The Crown av Kiera Cass
33. The Glittering Court av Richelle Mead
34. Alight av Scott Sigler
35. The Telling av Alexandra Sirowy


36. Ever the Hunted av Erin Summerill
37. Ruined av Amy Tintera
38. Starflight av Melissa Landers
39. The Creeper Man av Dawn Kurtagich
40. Assassin's Heart av Sarah Ahiers

Plus några jag längtar extra mycket efter, men som inte fått omslag/titel än;
ToG #5 av Sarah J. Maas, Crooked Kingdom av Leigh Bardugo, Of Fire and Stars av Audrey Coulthurst, Strange the Dreamer av Laini Taylor, The Young Elites #3 av Marie Lu & A Shadow Bright and Burning av Jessica Cluess.

Vilka böcker vill du läsa 2016?

6 kommentarer:

  1. Jag ser så fram emot typ alla böcker du nämnde!! Det nya året kan inte komma fort nog. :D God jul på dig också! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, håller helt med. Och god jul i eftrskott. <3 :)

      Radera
  2. Åh härlig lista! :)
    Det är så mycket jag vill läsa i år. Är väldigt sugen på att försöka läsa alla kvinnliga nobelpristagare. Har velat det länge :)
    Och sen är jag peppad på alla böcker från nyårslöftestaggen såklart så som The Lunar Chronicles :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, Lunar Chronicles ska jag också läsa. Har ju bara hunnit med Cinder innan. Hoppas vi båda kommer att gilla serien. Och lycka till med kvinnliga nobelpristagarna. Det lät intressant. :)

      Radera
  3. Åh vad många bra böcker! Jag ser mycket fram emot Trutwitch, A Court of Mist and Fury (fast jag har inte läst A Court of Thornes and Roses än, vilket jag måste göra!), Shallow Graves verkar jättebra! Och sen längtar jag ju mycket efter Ormens Skugga ska släpas :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. ACOTAR är ju så bra. Hoppas du kommer att tycka om den. Och Ormens skugga längtar jag ju också efter. Undrar så hur det ska sluta? :)

      Radera