fredag 30 december 2016

30 Favoritböcker 2016

Här kommer min topp 30 på de böcker jag läste under 2016. Det var riktigt svårt, för jag har läst så himla mycket bra i år. Som vanligt räknar jag inga omläsningar, och endast en bok/serie.


30. This Savage Song av Victoria Schwab
29. The Beauty of Darkness av Mary E. Pearson
28. Alena av Kim W. Andersson
27. Labyrinth Lost av Zoraida Córdova
26. The Dying of the Light av Derek Landy


25. Of Fire and Stars av Audrey Coulthurst
24. About a Girl av Sarah McCarry
23. The Safest Lies av Megan Miranda
22. The Hidden Oracle av Rick Riordan


21. Night Study av Maria V. Snyder
20. The Hammer of Thor av Rick Riordan
19. Wink Poppy Midnight av April Genevieve Tucholke
18. Lady Midnight av Cassandra Clare


17. Stalking Jack the Ripper av Kerri Maniscalco
16. The Impostor Queen av Sarah Fine
15. Morgonstjärnan av Pierce Brown
14. The Winner's Kiss av Marie Rutkoski


13. Nevernight av Jay Kristoff
12. Crystal Storm av Morgan Rhodes
11. Scythe av Neal Shusterman
10. The Raven King av Maggie Stiefvater


9. Gemina av Amie Kaufman & Jay Kristoff
8. Desolation av Derek Landy
7. Marked in Flesh av Anne Bishop
6. Truthwitch av Susan Dennard


5. Crooked Kingdom av Leigh Bardugo
4. The Skylighter av Becky Wallace
3. Harry Potter and the Cursed Child av J.K. Rowling, John Tiffany & Jack Thorne
2. A Court of Mist and Fury av Sarah J. Maas


1. Empire of Storms av Sarah J. Maas

6 kommentarer:

  1. Såå många bra böcker! Jag håller på med min lista och det är så svårt, och jag kan inte bestämma mig om ACOTAR eller EoS är nr 1...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, det var riktigt svårt med Maas böcker i år. Men jag kände ändå att jag har lite mer känslor för ToG serien, så därför fick den bli etta. Men det hade kunnat gått åt båda hållen. :)

      Radera
  2. Härlig lista! Mycket spännande! :D Hoppas 2017 blir fyllt av lika många bra böcker :)

    SvaraRadera
  3. Vi har samma smak :) Min top 5 är dina top sex minus Harry Potter som jag inte läst. En del böcker jag inte läst i din topp 30 som jag definitivt ska köpa. Sarah J Maas bok var magiskt bra

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, vad kul! Det är ju ytterst sällan det är så lika. :) Och Sarah J Maas är ju en fantastisk författare. :)

      Radera