fredag 2 december 2016

Månadssammanfattning: November 2016

Lästa böcker:

The Last One av Alexandra Oliva 
Harry Potter och det fördömda barnet av J.K. Rowling, John Tiffany & Jack Thorne**
Här ligger jag och blöder av Jenny Jägerfeld 
Illuminae av Amie Kaufman & Jay Kristoff*
Gemina av Amie Kaufman & Jay Kristoff
Tjuren Ferdinand av Munro Leaf & Robert Lawson
Wonder Woman, Vol 1: Blood av Brian Azzarello mfl
Ruined av Amy Tintera
Jag är ju så jävla easy going av Jenny Jägerfeld
Vampyrens märke av P.C. Cast & Kristin Cast*
Sveket av P.C. Cast & Kristin Cast*
Utvald av P.C. Cast & Kristin Cast*
Svart ängel av P.C. Cast & Kristin Cast*
Jagad av P.C. Cast & Kristin Cast*
Frestad av P.C. Cast & Kristin Cast*
Bränd av P.C. Cast & Kristin Cast*
Uppvaknandet av P.C. Cast & Kristin Cast*
Ödet av P.C. Cast & Kristin Cast

*omläsning
**omläsning, men på svenska den här gången

Antal: 18
Omläsningar: 10
Comics/graphic novels/manga: 1
Svenska: 13
Engelska: 5
Snittbetyg: 6.87

Bästa bok: Gemina av Amie Kaufman & Jay Kristoff
Sämsta bok: -
Största överraskning: Ruined av Amy Tintera
Största besvikelse: The Last One av Alexandra Oliva


Kommentar: En rätt hyfsad läsmånad i kvalitet, och en bra månad i mängd. Jag hade inte förväntat mig att hinna läsa ens hälften så mycket, men korta böcker, mycket på svenska och en massa omläsningar fick det att flyta på bra. Av någon anledning fick jag för mig att börja läsa om och avsluta House of Night serien. Jag hade tidigare kommit till bok åtta, men sedan gett upp. Och jag känner lite nu (är på bok 10) att jag börjar tröttna starkt. Också typiskt mig att påbörja ett sånt projekt när jag inte har så mycket tid att läsa + en massa olästa böcker som lockar i hyllorna. Men jag tänker inte ge upp. :P

Bäst den här månaden var, utan tvekan, Gemina av Amie Kaufman & Jay Kristoff. Helt jäkla fantastisk, och till och med ännu bättre än Illuminae. Rekommenderas varmt. Största överraskning var Ruined av Amy Tintera, gillade den verkligen. Och månadens besvikelse fick bli The Last One av Alexandra Oliva. Jag förväntade mig mer av den (och så jäkla dumt i slutet).

I december är jag inte säker på hur mycket jag kommer att hinna läsa. House of Night ska iaf avslutas, och jag måste läsa Neal Shustermans nya bok, Scythe. Men sedan får vi se. Skolan går väldigt bra, men kommer att ha oerhört mycket att gör nu. Plus att jag måste ta mig tid för årssammanfattningarna till bloggen. Dessutom längtar jag så till julen och lite ledighet!

Vilken var din favoritbok i november? Vad ska du läsa i december?

8 kommentarer:

  1. Ingen dålig läsning! Speciellt med tanke på att du har pluggat samtidigt. :) Min favorit den här månaden har varit George av Alex Rino - så himla fin!! <3 För december tänker jag försöka avsluta lite serier och få ner antalet olästa böcker i min hylla. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, jag blev väldigt förvånad själv. Å andra sidan går House of Night böckerna vansinnigt fort att läsa. Så det är nog mest tack vare dem. George har jag också läst, tyckte att den var jättemysig. :) Lycka till med decemberläsningen!

      Radera
  2. Vilken bra läsmånad du haft :)
    Jag har två böcker kvar i House of Night, men precis som du så tröttnade jag STARKT och nu kan jag inte förmå mig att läsa de sista två eftersom jag känner att jag då måste läsa om alla de övriga. Och det orkar jag inte eftersom jag tycker karaktärerna är hemska haha. Någon gång kanske jag tar mig i kragen och kör en omläsning så att jag kan avsluta serien ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja karaktärerna är verkligen inga höjdare. Jag tyckte att de 7 första böckerna gick väldigt snabbt att ta sig igenom, plus att serien var ganska bra (lite guilty pleasure sådär), men efter den åttonde började jag lessna rejält. Har bara en och en halv bok kvar nu dock, så jag kommer iaf äntligen att få avsluta serien (har stört mig så länge på att jag kom så långt innan jag gav upp första gången). Haha, men annars kan jag ju berätta hur det slutar, så slipper du det. :P

      Radera
  3. Jag läste också The Last One, med skillnaden att jag fastnade totalt för den :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, vad roligt. Det är ju så olika vad man fastnar för. Kul att du gillade den! :)

      Radera
  4. Illumine vill jag verkligen läsa snart :) Jag läste ovanligt mycket denna månad för att vara mig. 7 böcker :) Den bästa var nog Yeterdays Kin av Nancy Kress. Jättebra scifi bok :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, du måste läsa den asap. Och Gemina var ännu bättre! :) Härligt, och jag får nog ta och kolla upp boken med. :)

      Radera