måndag 19 december 2016

Midnight Hour - C.C. Hunter

Titel: Midnight Hour
Författare: C.C. Hunter
Serie: Shadow Falls: After Dark #4
Sidor: 403

Spoilervarning! Boken ingår i en serie, spoilers från tidigare böcker förekommer. 

Being a dyslexic witch is a curse in itself, but Miranda Kane’s time at Shadow Falls has helped her harness her magical powers. Now, just as she’s finally mastered them and is preparing to graduate with her friends, a near-death experience threatens to ruin it all.

Miranda awakens in the hospital with a mysterious tattoo that no one can explain. As she struggles to make sense of it – and questions her feelings for a certain irresistible shape-shifter and a hot new guy – the strange markings begin to spread all over her body, leaving her desperate to find answers. But before she can solve that problem, a new one arises: her sister is missing.

Has her sister been kidnapped? Miranda will risk her life to find out. Will she live to share the day she’s worked so hard for with her friends? When the clock strikes midnight, will Miranda make it to her graduation at Shadow Falls?
 

Jag har älskat det mesta jag läst av C.C. Hunter, men hennes senaste bok (innan denna), Unspoken, gjorde mig dödligt besviken. Jag var därför väldigt tveksam om jag ens ville läsa fler av hennes böcker, men när nyheten om Mirandas bok så var det ju givet att jag skulle ge den en chans. Och även om den inte riktigt höll samma nivå som de flesta av Hunters andra böcker, så tyckte jag ändå mycket om den.

Shadow Falls har funnits i mitt hjärta i flera år, och jag har älskat att följa både Kylie och Della. Men jag har saknat att få veta mer om Miranda, och därför är jag väldigt tacksam för hennes bok. Handlingen startade lite svagt, men ju mer jag läste desto mer gillade jag den. Det som är så spännande med dessa böcker är blandningen av paranormal och mysterium, och jag älskar skolan och alla dess  olika varelser. Det finns liksom lite av varje.Det är både spänning, humor, romans och mys, och jag gillar det. Jag tyckte dessutom att det gav en bra avslutning nu när vi fått följa alla tjejerna.

Miranda är en härlig karaktär, och jag gillar att hon är lite mer annorlunda än Kylie och Della. Jag har alltid älskat henne som bi-karaktär, och det var skönt att se henne få sitt eget slut här. Gillar även Perry mycket (har alltid gjort det), men hade inga särskilda känslor inför Shawn. Dock kul att man även fick följa killarnas perspektiv, även om Shawns inte direkt gjorde att han steg i mina ögon. Spoilers --> Och är alldeles överlycklig att någon för en gångs skull valde rätt kille!, spoilers slut. Samt alltid kul att träffa alla gamla karaktärer.

Midnight Hour var bättre än jag förväntat mig, och jag kommer definitivt att sakna Shadow Falls. Det har varit en härlig upplevelse att vara i den här världen i 9 böcker, och den kommer alltid att ha en plats i mitt hjärta. Rekommenderas varmt. 


8 / 10 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar