måndag 23 juni 2014

Ignited - Corrine Jackson

Titel: Ignited
Författare: Corrine Jackson
Serie: Sense Thieves #3
Sidor: 343


Ever since Remy O'Malley discovered her dual identity as a Healer and a Protector, she's kept alive by staying one step ahead of both sides in this centuries-old war. Now someone's trying to draw her out of hiding, using her kidnapped father as bait. 

To save him, Remy will need every friend she's got. But as new alliances form, old bonds fray. Her boyfriend Asher is losing his powers, becoming more mortal every time she touches him. Meanwhile, Remy finds herself growing closer to Asher's brother Gabe, even as a family tragedy drives her sister Lucy farther away. 

On a rescue mission to London, Remy decides she's tired of being the hunted. It's time to end this war once and for all, as Protectors and Healers alike hurtle towards a final, violent confrontation that not everyone will survive. 

När jag läste Touched i Januari förra året så hade jag ingen aning om att jag skulle komma att älska den här serien så mycket. Både första och andra boken var fantastiskt bra, och Ignited har varit en av mina mest efterlängtade böcker för i år. Självklart så gjorde den mig inte besviken, och den var helt klart en mycket värdig avslutning på serien. 

Det finns kanske inte så mycket att säga om handlingen utan att spoila för mycket, men vad jag kan säga är att den var superspännande. Pushed slutade ju med en riktig cliffhanger, och jag har längtat efter att få reda på vad som skulle hända. Den här serien är dessutom väldigt känslosam, och Ignited fick mig att gråta både en och två gånger. Slutet var riktigt bittersweet, men jag är ändå nöjd med det och jag gillade upplösningen mycket.

Remy är en fantastisk karaktär, och jag är så imponerad av hennes styrka. Hon känns väldigt äkta, och jag absolut avgudar henne. Jag gillar Luce och Lottie, och jag älskar Gabe och Asher. Jag är dessutom väldigt nöjd med den Remy valde, men mer om det i spoilertexted nedan;
 - Jag älskade Remy och Asher tillsammans i första boken, men i den andra var han inte med så mycket, och Gabe växte verkligen i mina ögon då. Jag var faktiskt ledsen att Remy inte kände detsamma i slutet av Pushed, och jag hade svårt att välja vilken av bröderna somvar min favorit. I Ignited blev det dock självklart att Remy och Asher har växt ifrån varandra, och Gabe vann både mitt och Remys hjärta. Jag är både nöjd med att dem slutade upp tillsammans, och imponerad över det faktum att för ovanlighetens skull så var det inte den första kärleken som vann. 
spoiler slut.

Ignited var det perfekta slutet för den här serien, och jag kommer helt klart att sakna den. Jag ser fram emot att läsa mer av Corrine Jackson i fortsättningen, och jag kommer säkerligen att läsa om Sense Thieves inom en snar framtid. Jag vet att det inte är särskilt många svenska bloggare som läst den här serien, men jag rekommenderar den av hela mitt hjärta och hoppas att åtminstonde någon utav er ger den en chans.



9 / 10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar