lördag 18 augusti 2012

Bokbloggsjerka 17 - 20 Augusti

Dags för en ny bokbloggsjerka. För er som inte vet vad en jerka är, eller för mer information gå till Annikas litteratur- och kulturblogg .

Helgens fråga har inspirerats av detta inlägg från Nilmas Bokhylla.

Denna vecka tänkte jag spinna vidare på detta ämne genom att helt enkelt fråga hur ni gör för att komma ihåg saker som ni kommer på att ni vill skriva ett inlägg om i samband med t.ex. recensioner eller liknande?


Först och främst måste jag börja med att säga att jag ALDRIG skulle stryka under eller anteckna i mina böcker. När jag började blogga skrev jag upp lite stödord i notepad på datorn om jag kände att jag behövde dem. Nu för tiden kommer jag ihåg det mesta. Är det ett speciellt citat jag känner att jag vill ha med så brukar jag komma ihåg sidan. Jag försöker också att skriva recensionen så fort jag läst ut boken och jag har ett ganska bra minne. :)

7 kommentarer:

  1. Jag försöker också skriva recensioner så få fort jag läst ut en bok, då har man alla känslor och tankar i färskt minne.

    Men jag tänker ofta att jag borde bli bättre på att göra anteckningar av citat och för bokrelaterat som jag vill skriva om i bloggen.

    SvaraRadera
  2. Jag gör heller inga anteckningar, ibland sviker minnet ändå aå man önskar att man hade haft lite antecknat...

    SvaraRadera
  3. Jag har ganska bra minne, men det är mycket som ska kommas ihåg. Allt som inte behöver lagras i hjärnan underlättar för allt annat som måste finnas där :)

    SvaraRadera
  4. Jag antecknar inte heller, även om det kanske hade blivit längre inlägg om böckerna ibland om jag hade gjort det:)

    SvaraRadera
  5. Jag försöker också skriva så snart som möjligt, men vissa månader läser jag så mycket att jag halkar hopplöst efter.

    SvaraRadera
  6. Hej! Älskar din blogg, och vill bara säga att jag har startat upp en egen bokblogg. Så ta gärna en titt där! :)

    SvaraRadera
  7. Sv: Ja, risken är nog stor att den skulle bli bortglömd efter ett tag. Men det är som sagt en bra tanke :)

    SvaraRadera