fredag 3 augusti 2012

Ny Betygssättning

Jag har betygsatt böcker på Goodreads ganska länge och har alltid gillat deras system, men sen jag började bokblogga och skriva recensioner har det blivit svårare och svårare att få till rätt betyg.
Efter mycket funderande har jag gjort om min betygsskala och jag kommer även att ändra betyget i alla mina recensioner. Så här ser den nya ut:

10 = Best Book Ever!
8,5 - 9 = Ny favorit, jag älskar den
7 - 8 = En jättebra bok
5 - 6,5 = Jag mer eller mindre gillar den, läsvärd
3 - 4,5 = En okej bok, men inget för mig
0 - 2 = Fail

Det blev mycket lättare att använda halva poäng och jag tror det kommer att bli lättare nu.
Det har ju varit ganska många diskussioner ang just betyg i bloggvärlden och jag undrar lite vad ni tycker? Är det svårt att få till en bra betygsskala?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar