torsdag 23 augusti 2012

Casting Nyheter: Catching Fire

Jag har tänkt göra detta inlägg ett bra tag, men jag har väntat på att det ska bli officiellt vem som ska spela Finnick. Catching Fire, uppföljaren till The Hunger Games, har fått en hel del roller tillsatta och jag tänkte visa vilka tributes som blivit castade.

Först ut är Sam Claflin (Pirates of the Caribbean: On Stranger Tides, Snow White and the Huntsman)  som ska spela Finnick Odair, tribute från District 4. Finnick är min favorit i serien och jag har väntat länge på att se vem som ska göra rollen. Jag kan inte säga att jag är nöjd med Sam Claflin, men han kanske överraskar..



Några större roller är:
Amanda Plummer (The Fisher King, Pulp Fiction) som Wiress, District 3.
Lynn Cohen (Munich, Sex and the City) som Mags, District 4.
Jena Malone (Into the Wild, Sucker Punch) som Johanna Mason, District 7.

Tributes:

District 1:
Alan Ritchson (Blue Mountain State, Smallville) som Gloss.
Stephanie Leigh Schlund (Drop Dead Diva, The Last Song) som Cashmere.

District 2:
Bruno Gunn (Herbie Fully Loaded, Bad Teacher) som Brutus.
Meta Golding (Dark Blue, Criminal Minds) som Enobaria.

District 11:
E. Roger Mitchell (Flight, World Invasion: Battle Los Angeles) som Chaff.
Maria Howell (What to Expect, The Blind Side) som Seeder.

Det var alla Tributes än så länge. Jag är väldigt nöjd med Jena Malone som Johanna Mason, tror det kommer bli jättebra. Tveksam över Sam Claflin, för mig är Finnick en grekisk gud typ.. och jag är lite osäker på att han kan leva upp till det. Vad tycker ni om alla roller hittills?











6 kommentarer:

  1. Jag måste verkligen läsa om catching fire innan filmen släpps! Läste den för typ två år sen och märker nu att jag faktiskt inte kommer ihåg alla dessa karaktärer! :/

    SvaraRadera
  2. Gillade inte alls Sam först men kollade några videos på youtube och nu känns det ändå okey. Jena känns fortfarande helt fel för rollen, gillar henne i andra roller men som Johanna.. nej! kan inte tänka mig det alls :(

    SvaraRadera
  3. Sv: Ush ja... skolan... haha, nä men det går väl bra, började igår så rätt lugnt än så länge :)

    SvaraRadera
  4. Nu har inte jag läst böckerna än, men jag tycker de ser lite gamla ut för att vara "tributes", framförallt de fyra sista. Ska inte de vara mellan 12-18 år? :P

    SvaraRadera
  5. Är nog mer eller mindre helt okej med alla casting-val, men särskilt Alan Ritchson som Gloss var kul då jag bara sett honom som Aquaman i Smallville. :'D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dock minns jag inget om Gloss. HAHAHAHA. (Spontanskratt i kommentarsfält känns lagom som jag.)

      Radera