tisdag 14 augusti 2012

Veckans Fråga

Linnea från Liijobooks har startat en "Veckans Fråga" som jag tänkte haka på.
Den här gången är frågan:

- Kan böcker få dig att gråta? Och isåfall, vilken bok har du gråtit mest till?

Jag har väldigt lätt för att gråta till böcker, både när det är sorgligt och när det är lite extra romantiskt och fint (typ slutet i Lola and the Boy Next Door).  :)
Mest har jag gråtit till:

Harry Potter & Fenixordern, Harry Potter & Halvblodsprinsen och Harry Potter & Dödsrelikerna
De tre sista Harry Potter böckerna är alla väldigt känslosamma och jag gråter fortfarande när jag läser dem. Fenixordern är dock värst, jag låg vaken mitt i natten för att läsa ut den och bara grät och grät. Det var fruktansvärt vad jobbigt det var, trodde aldrig jag skulle sluta.


Andra böcker jag gråtit extremt mycket till är Jellicoe Road av Melina Marchetta, Skuggkysst av Richelle Mead, Delirium av Lauren Oliver och House of Night böckerna av P.C. & Kristin Cast (snälla döm mig inte, folk dör ju som flugor i dem böckerna ;p)


3 kommentarer:

  1. Kul att du vill hänga på! :) Fenixordern är verkligen hemsk! :P

    SvaraRadera
  2. Jag gråter jämt och ständigt till böcker, till och med när det inte ens är sorgligt heh. Den boken som har fått mig att gråta häftigast hittills är The Fault in Our Stars av John Green.

    SvaraRadera
  3. Så fint och framför allt härligt att få höra att någon annan faktiskt gråter lätt! Jag gråter nog minst en gång per bok, eller blir lite halvsnyftig. Och när jag storgråter är det verkligen röd och rinnande näsa, svullet ansikte och rödsprängda ögon.

    Mina topp tre är nog Innan jag dör, Jellicoe Road och The Fault in Our Stars. Men gråtit till Harry Potter, det har jag gjort många gånger.

    SvaraRadera