onsdag 1 augusti 2012

Månadssammanfattning: Juli

Lästa Böcker:

My Soul to Save - Rachel Vincent
Forsaken - Jana Oliver
Forbidden - Jana Oliver
Forgiven - Jana Oliver
Cracked Up to Be - Courtney Summers (omläsning)
Once - Anna Carey
Drink, Slay, Love - Sarah Beth Durst
Born Wicked - Jessica Spotswood
Dearly, Departed - Lia Habel
Heist Society - Ally Carter
Uncommon Criminals - Ally Carter
My Soul to Keep - Rachel Vincent
My Soul to Steal - Rachel Vincent
If I Die - Rachel Vincent
Before I Wake - Rachel Vincent

Antal: 15
Svenska: -
Engelska: 15
Snittbetyg: 3,97
Omläsning: 1

Bästa bok (ej omläsning): Uncommon Criminals av Ally Carter
Sämsta bok: Dearly, Departed av Lia Habel


Största överraskning: Drink, Slay, Love av Sarah Beth Durst
Största besvikelse: Dearly, Departed av Lia Habel

Kommentar: Jag läste ingen fullpoängare (som inte var en omläsning) denna månad, dock var det sämsta betyget jag gav en 3a, så i det stora hela var Juli en rätt bra läsmånad.
Jag hittade en ny favoritserie i Ally Carter's Heist Society och bok två, Uncommon Criminals fick bli månadens bästa bok.
Som sämsta bok/största besvikelse blev Dearly, Departed av Lia Habel. Första halvan var väldigt långtråkig och jag förväntade mig mer. Andra halvan av boken var mycket bättre och slutbetyget blev en trea.
Drink, Slay, Love av Sarah Beth Durst var verkligen en överraskning, jag
förväntade mig aldrig att den skulle vara så bra och jag rekommenderar den till..alla. :)

Vilken var den bästa boken ni läste i Juli?

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar