tisdag 21 augusti 2012

Hallowed - Cynthia Hand

Titel: Hallowed
Författare: Cynthia Hand
Serie: Unearthly #2
Sidor: 403

Spolervarning! Andra delen i en serie, spoilers från föregående bok finns i både summeringen och recensionen.

Part-angel Clara is still reeling from the choice she was forced to make amidst the vicious forest fire of her nightmares.
Now, torn between her love for Tucker and a destiny that will separate them, Clara is faced with another shocking revelation: someone she loves will die in a matter of months. With her future uncertain, the only thing Clara knows is that the fire was just the beginning.

Hallowed var exakt lika bra som Unearthly och jag är så glad att jag valde att läsa den här serien.

I slutet av förra boken valde Clara Tucker istället för sitt syfte och nu är hon orolig och undrar om hon på något sätt kommer att bli straffad. Trots att hon älskar Tucker kan hon inte undvika Christian och det faktum att han är hennes syfte. Dessutom får hon en ny vision, en som säger att snart kommer någon hon älskar att dö...

Jag gillar fortfarande Clara, hon är en härlig karaktär och jag tycker om hennes berättarröst.
Jag föredrar fortfarande Tucker över Christian och jag hoppas att hon kommer att välja honom, men efter att hört Claras mammas syfte har jag börjat tveka och jag undrar vad som kommer hända i sista boken.

Handlingen är lite mörkare än den i Unearthly och den är ganska sorglig. Mitt hjärta krossas på mer än ett sätt. Jag kan vet inte riktigt vad det är som gör dessa böcker så himla bra, men jag kan inte annat än att älska dem. Sista delen släpps i januari nästa år och jag kommer definitivt att köpa den på direkten.

                                              9 / 10

Några spoilertankar:

Jag undrar vad som händer med Jeffrey. Kommer han att bli ond? Och varför berättade hon inte för sina föräldrar att hans vingar började bli svarta? Dessutom verkar det konstigt att hans syfte skulle vara att starta ena branden och jag undrar han kan ha blivit lurad på något sätt?

- Är det bara jag som tyckte att allt kändes så slutgiltigt med Tucker? Om hon ska vara på Stanford i nästa bok kommer vi ens att få se något av honom då?

spoilers slut.

3 kommentarer:

  1. Jag köpte den häftade med "orginal"omslaget så jag måste vänta ända tills den 26 december för att kunna köpa den i rätt format :/ men funderar nu på att köpa den i inbundet istället för annars behöver jag typ vänta ett och ett halvt år eller något för att få tag i den tredje boken :/

    SvaraRadera
  2. Nu måste jag definitivt läsa denna serie :) Och jag är supernyfiken på vad du tycker om something strange and deadly!

    SvaraRadera
  3. (En liten SPOILER, antar jag). Om inte Tucker är med i nästa bok så vet jag inte vad. Han är min favoritkaraktär i serien, så jag håller verkligen tummarna!

    Och jag håller med dig om att man inte riktigt vet vad det är som gör böckerna så bra! De bara är det, haaha!

    SvaraRadera