tisdag 28 augusti 2012

Veckans Fråga

Linnea från Liijobooks har startat en "Veckans Fråga" och jag är såklart med.
Den här gången är frågan:

- Vad tycker du om dust jackets/skyddsomslag på böcker?

Jag gillar det. Jag är väldigt noga med mina böcker och tar alltid av dem när jag läser.
Det är oftast mycket snyggare med dust jackets än när omslaget är tryckt direkt på boken. Ett exempel är Lies Beneath av Anne Greenwood Brown. När jag såg omslaget på bild tyckte jag att det var jättesnyggt, men på riktigt var det inte alls lika fint.


Nej, jag är definitivt för dust jackets! :)

 

3 kommentarer:

  1. Tycker att dust jackets är jättesnygga! :)

    Sv: Gör det! Den är såå bra! :)

    SvaraRadera
  2. www.liijobooks.blogspot.comLinnea28 augusti 2012 kl. 16:27

    Jag kan hålla med om att boken blir finare, men de går ju sönder så lätt :P

    SvaraRadera
  3. Hatar dust jackets, de är bara i vägen och boken är så tråkig under :(

    SvaraRadera