söndag 25 november 2012

Catching Jordan - Miranda Kenneally

Titel: Catching Jordan
Författare: Miranda Kenneally
Serie: Hundred Oaks #1
Sidor: 281

ONE OF THE BOYS

What girl doesn't want to be surrounded by gorgeous jocks day in and day out? Jordan Woods isn't just surrounded by hot guys, though-she leads them as the captain and quarterback of her high school football team. They all see her as one of the guys and that's just fine. As long as she gets her athletic scholarship to a powerhouse university.

But everything she's ever worked for is threatened when Ty Greeen moves to her school. Not only is he an amazing QB, but he's also amazingly hot. And for the first time, Jordan's feeling vulnerable. Can she keep her head in the game while her heart's on the line?


Jag har hört mycket bra om Catching Jordan, och efter att ha läst den kan jag bara instämma. Det var en otroligt söt och mysig bok.

Jag var lite orolig över hur pass trovärdigt det skulle vara med en tjej som lagkapten och quarterback, men det fungerade alldeles utmärkt och jag tvivlade inte en sekund på att det kunde vara på riktigt.

Karaktärerna var väldigt välskrivna och kändes äkta. Mina favoriter var Jordan (såklart) och Henry.
Jordan var en typisk pojkflicka och jag älskade hur killarna skyddade henne och att även fast hon var en av grabbarna så såg dem ändå henne som en tjej. Jag beundrar Jordans styrka och hon var en uppfriskande och imponerande karaktär.
Jag älskade Jordans bästa kompis Henry, han var så söt och omtänksam, och även om han gjorde mig lite besviken ett tag så blev allt bra till sist.
Däremot så tyckte jag inte alls om Ty! Han var alldeles för kontrollerande (även om jag förstår varför så är det inget jag skulle tolerera) och obalanserad för min smak.
Av de andra karaktärerna så älskade jag J.J., Carter, Carrie och Marie, medan jag hatade Kristen och Lacey.

Slutet av boken var helt underbart och jag stängde boken med ett leende på läpparna. Catching Jordan är en otroligt charmig, rolig och välskriven bok, den har fenomenala karaktärer och en av de sötaste romanser jag har haft nöjet att läsa om. Ge den en chans, ni kommer inte att ångra er!

Favoritcitat:
 
"It’s not that guys aren’t interested in me, because they are, it’s that most of the guys I know are either:
1. Shorter than me;

2. Pansies;
3. On my team;
4. All of the above."
  
“I think JJ will tell me that he loves me soon," Lacey says to Kristen.
"He definitely will," Kristen says. "I can tell by the way he looks at you."
I force myself to cough so I don't laugh. JJ stares at Lacey the way he stares at every one of the Titans' cheerleaders. It's the same way he stares at cheese fries, for that matter.” 


                                                      8 / 10

2 kommentarer:

  1. Jag vågar inte läsa din recension ännu, för jag har också tänkt att läsa den. Haha! Men bra att den fick ett bra betyg av dig! :D

    SvaraRadera