torsdag 15 november 2012

Deity - Jennifer L. Armentrout

Titel: Deity
Författare: Jennifer L. Armentrout
Serie: Covenant #3
Sidor: 330

Spoilervarning! Bok 3 i en serie, spoilers från tidigare böcker förekommer! 

"History is on repeat, and things didn't go so well the last time. "
 

Alexandria isn't sure she's going to make it to her eighteenth birthday--to her Awakening. A long-forgotten, fanatical order is out to kill her, and if the Council ever discovers what she did in the Catskills, she's a goner... and so is Aiden.

If that's not freaky enough, whenever Alex and Seth spend time "training"--which really is just Seth's code word for some up-close and personal one-on-one time--she ends up with another mark of the Apollyon, which brings her one step closer to Awakening ahead of schedule. Awesome.

But as her birthday draws near, her entire world shatters with a startling revelation and she's caught between love and Fate. One will do anything to protect her. One has been lying to her since the beginning. Once the gods have revealed themselves, unleashing their wrath, lives will be irrevocably changed... and destroyed.

Those left standing will discover if love is truly greater than Fate...


Tredje boken i serien är också den bästa boken. Jennifer L. Armentrouts böcker blir bara bättre och bättre, och Deity var fenomenal!

Handlingen är så fruktansvärt bra och äntligen får man svaren på en massa frågor. Jag hade en massa teorier efter att jag hade läst Pure, och jag kan säga att vissa stämde och vissa andra inte. Det var en massa twister i Deity och det var faktiskt ingen jag listade ut i förväg. Jennifer lyckades verkligen med att förvåna mig om och om igen.

Alex har verkligen mognat och, för en gångs skull, var det bara vid ett enda tillfälle hon irriterade mig. Alex har gått igenom så mycket och är ändå så pass stark och nu önskar jag bara att hon skulle få vara lycklig.
Jag måste säga att äntligen, äntligen lär jag känna Aiden. I de föregående böckerna så förstod jag aldrig vad som var så speciellt med honom, men nu gör jag det och det har fått mig att smått älska honom.
Seth gjorde mig så besviken och så ledsen.. jag vet inte riktigt vad jag ska säga utan att spoila, men jag tror inte att jag vill vara Team Seth längre. Jag hoppas dock att (markera för spoiler) han går att rädda, det är ju ändå så Seth! (spoiler slut).

Slutet av boken var bara så...genialiskt. Även om det är otroligt elakt att avsluta med en sådan cliffhanger så älskade jag den! 

Jag har sagt det tidigare och jag säger det igen. Jag älskar allt med denna serie. Läs den!

Favoritcitat:

“My last conscious thought was of my biggest mistake- not the boy beside me, but the one i could never have.” 

"Slowly, I reached over and poked his arm. It felt like real flesh, warm and hard. Disappointed, I poked him again. I was expecting something amazing-celestial-by touching him. Instead all I got were weird looks from everyone in the room, including Apollo.
'Please stop touching me,' Apollo said."

“That simple act stole my breath, my heart. But even as he pulled away, I realized that he couldn't steal something he already had.” 

                                                 9 / 10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar